Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Fikk telefon fra en av de andre mødrene i mine barns barnehage idag. Hun ville fortelle noe som skjedde på fredag slik at jeg kunne ta det opp med styrer på mandag. Og sa hun alt har tatt kontakt med styrer selv om det. Den siste uka har det vært slik at nesten alle ansatte har blitt smittet av sykdom. Ikke helt friske ansatte har delt opp dagene slik at det skal være en fast ansatt per avdeling hele tiden. Noe som jo flott av dem ellers måtte barnehagen stenge. Men dette har da gjort at det har vært masse vikarer innom. Jeg har et psykisk funksjonshemmet barn, hun ser ut som en normal 3 åring men har ganske mye problemer, mange sperrer på ting og mye frustrasjon for at hun ikke forstår hva folk vil eller kan gjøre seg forstått. Hun elsker barnehagen men onsdag og torsdag slo hun seg helt vrang ved levering. Jeg har antatt at dette kun er fordi det er flere fremmede siden hun ikke er så god på å takle forandringer og nye ting. På fredag var det sykehuset for minste men største var jo i barnehagen og måtte hentes. Minste var fornøyd helt til hun så den ene vikaren fra sin avdeling (som har vært der hele uken) da ville hun ikke være der og ville ut døren, en oppførsel jeg aldri har sett hos henne før normalen er enten så liker hun en person eller så overser hun dem. Jeg fikk også inntrykk av at denne personen ikke akkurat likte mitt barn. Men gjorde ikke mer ut av det og sa ingenting. Så fikk jeg denne telefonen idag, hvor hun forteller at når hun hentet fredag var det denne ansatte som hun pratet med og denne hadde da i løpet av samtalen klart å lire av seg, at det hadde vært så mye deiligere å jobbe når ikke den drittungen var tilstede, om hvor dårlig mor jeg måtte være som ikke hadde klart å lære ungen min på over 3 år å prate og ikke hadde fått ungen fri for bleiebruk det ar jo så kvalmt å skifte bleier på en slik stor unge. Og en del annet. Denne moren kjenner godt til meg og mitt barn da hun er en av de innenfor ppt som jobber med barnet mitt så hun hadde latt henne prate en stund, før hun ganske sint hadde brettet ut for henne om at man skal være sikker på at man har all informasjon før man bestemmer seg at ting er slik og slik. At når man jobber med barn så må man takle alle slags barn og behandle de bra og ikke minst om taushetsplikten som hun hadde brutt. Det blir jo til at jeg lurer på hva som har skjedd de dagene barnet var der siden barnet mitt hadde en slik reaksjon på hennes tilstedeværelse. Også ligger tanken der om hun snakket slik med denne mamman hvor mange andre har hun gjort det til?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Forstår veldig godt at du er sint og du må nå selvsagt ta dette opp med styrer i bhg. En slik person skal ikke jobbe med barn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Kjempebra sagt av den andre mammaen, både til vikaren, deg og styrer! Kontakt styrer du også og forlang denne vikaren fjernet!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Åååå. Jeg hadde kokt om jeg var deg! Snakk med styreren med en gang mandag morgen, og si at du har en forventning om at denne vikaren ikke skal i nærheten av ditt barn. Jeg synes også du bør stille spørsmål om hvilken informasjon nye vikarer får, både når det gjelder de enkelte barna og om taushetsplikt. Jeg har jobbet som styrer selv, og det første nye vikarer måtte gjøre var å ta en samtale med meg om taushetsplikt, det å jobbe med barn og signere på at de hadde forstått hva taushetsplikt er. Slike mennesker som denne vikaren du beskriver har ikke noe i en barnehage å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Krev at denne vikaren fjernes umiddelbart! Hun har ingenting i nærheten av barn å gjøre. Slike holdninger og brudd på taushetsplikten er helt uakseptable!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Her går vikarer gjennom kommunen som har en liste, for å komme på den må det leveres politiattest og skrive under taushetserklæring så jeg vet at dette er gjort. nei styrer har alt sagt til andre mammaen at hun ikke får jobbe i denne bhg igjen, men jeg mener at de også bør kontakte kommunen som sitter med vikarlista. For jeg mener at det hun gjorde var et enormt overtramp mot de regler som finnes, Hun bryter jo loven og i tillegg viser hun holdninger som gjør at hun ikke burde brukes i jobb med små barn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Jobber selv som vikar i barnehage. Og slik oppførsel skal jo ikke forekomme. Men det er ikke vanlig (det skal, men utføres sjeldent) at man signerer taushetserklæring. Jeg har aldri signert noe slikt. Når det er sagt så snakker man uansett ikke om barn. Jeg sier ingenting hjemme engang. Vikarer blir også ansatt FØR attester fra politi - iallefall har jeg blitt det to av tre ganger. Her blir det ord mot ord, men hun blir nok ikke brukt som vikar igjen. Bare synd at hun kan gå videre til en ny barnehage å få nytt vikariat på dagen. Det er så stor mangel på barnehageansatte.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Kjenner jeg ble rasende bare av å lese dette her! Kan ikke forestille meg hvordan du må ha det. Marsjer RETT til styrer på mandag og forklar situasjonen. Gjør det klinkende klart at dette er totalt uakseptabelt og at du krever at denne personen fjernes.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Jeg er selv vikar i kommunen her, bhg skole og sfo har en liste så her må man ha politiattest og og undertegnet taushetserklæring før man får lov å jobbe et sted. Det er heller ikke stor manko på barnehageansatte her (dessverre siden jeg gjerne skulle ha kommet meg i fast jobb ihvertfall noen prosent.) men klart hun kan jo gå videre som vikar hos de private eller i en annen kommune. Ord mot ord blir det ja men siden den hun snakket med jobber innen PPT og har god kontakt/samarbeid med styrer er det ikke vanskelig å skjønne at hennes ord blir tatt alvorlig. Sånn sett er jeg glad for at det var akkurat henne som fikk denne samtalen. (og håper det ikke var noe som gjentok seg til flere) Hun var bare vikar ved sykdom og har ikke vært der før denne uken da de trengte ganske mange vikarer så er ikke sikkert ho noen gang ville jobbet der senere samme hva. Men jeg håper om ikke annet at hun har lært noe av dette, så når hun jobber med barn et annet sted så gjør hun ikke dette igjen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Det blir altfor enkelt at styrer bare skal si at hun ikke kommer til å bli brukt igjen, damen må kalles inn på teppet og få en skikkelig oppstrammer. Om det er grunn nok til å "si henne opp" som tilkallingsvikar i kommunen vet jeg ikke, men håper det er det. Uansett skal hun ha en skikkelig skrape og en advarsel. Håper hun ikke får jobbe i kommunen mer i det hele tatt. Jeg er lettere sjokkert! Har selv en handikappet datter som ikke klarte kaste bleia før hun var nesten 4 år, jeg følte litt på dette siden hun var den eneste ungen på stor avdeling og beklagde for ekstraarbeidet til personalet. De smilte og klappet meg på skulderen, sa jeg overhodet ikke skulle tenke på det. "Vi jobber med barn, selvfølgelig tåler vi å skifte en bleie. Det er virkelig ikke noe problem" var beskjeden jeg fikk. Hadde steilet om jeg hadde møtt på holdninger som du her beskriver. Skjønner godt at du er sinna.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Dette er en kraftig brudd på taushetsplikten. Jeg håper denne personen får sparken og ikke får jobbe med barn mer. Får helt vondt av at det hun sier om datteren din. Snakk med styret og ta en samtale med denne personen. Si at du har fått med deg hva som har blitt sagt. Slike mennesker skal ikke jobbe med barna våre.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Fy Flate! Jeg hadde flydd i flint! Denne damen må få passet sitt påskrevet! Og aldri få jobbe med barn igjen! Kjenner faktisk at jeg skjelver her jeg sitter.. Hun kan jo ikke være helt god i hode den damen der.. Lykke til!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå