Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 I barnehagen jeg jobber er det tre med navnet Lucas og to som heter Leander. Virker som mange foreldre mangler fantasi når det gjelder navn. Hvor kult er det å være Lucas 1, Lucas 2 og Lucas tre når man begynner på skolen. Navnet er fint, for all del, men det er snart anonymt siden alle heter det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Datteren min begynte i barnehagen i høst og det er 12 barn på avdelingen. 3 som heter Ida, 2 som heter Emma, 4 Lucas (derav TO som heter Lucas Leander) og 2 som heter Mathea. Datteren min heter noe helt annet da;)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Tror ikke navnene er likt fordelt rundtom, og enkelte plasser kan man sikkert være alene om å hete Lucas også. Men navnet er like fælt i mine ører åkkesom.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 har lagt merke til at navnet lucas er mye brukt ja, synes ikke det er spess fint heller, heller ikke ida,emma,emilie og allle andre klisjeer
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg ville ikke ha en topp 10 navn på mine gutter,men endte opp med det på nr 1 William var ikke populært når han fikk det navnet, men året etter het alle William. Men nr 2 sitt navn kommer ikke på noe topp 10 liste
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Disse er oppbrukt ( og mange av dem harry ): Lukas Leah Thea Emma Mathea Noah Liam Leon Matheo Leander Sander
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Takk HI! Jeg kjenner jeg blir nesten irritabel når folk per dags dato fortsetter å bruke navnet Lukas. Det er oppbrukt folkens! Null personlighet, null særegenhet. Pinlig pinlig og atter pinlig!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Jeg syns det er MYE styggere med navn som martha og ari kan finne på å kalle barna sine. Lukas er kjedelig, angelica er stygt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Det kan godt hende 17:10 men det kommer fortsatt ikke på topp 10 lista
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 He he, ærlig talt? Du blir irritert? Folk må da få kalle ungene sine hva de vil. Selv om et navn er oppbrukt for deg så trenger det ikke være det for andre.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Sånn har det jo vært med navn i alle år. Jeg har et navn som ble veldig vanlig på den tida og samme har søstera mi. Hvis jeg ikke husker feil så var vi 3stk med samme navn på mitt trinn på barneskolen og det samme gjelder mange andre navn. Et navn holder seg gjerne på navnetoppen i noen år før interessen dabber av og de blir erstattet av andre navn. Om noen år vil du sikkert ha mange i bhg som heter maximillian, noe som for meg er så stygt at jeg kan ikke fatte at noen vil bruke det. Jeg har et navn som heldigvis ikke er så populært til sønnen min og det blir nok ikke så fryktelig populært heller og hvis vi går for det navnet som vi har pekt oss ut til vesle gullet i magen så er nok ikke det noe navnetoppen navn heller, så er ganske fornøyd med det, men så er vi forskjellige og noen velger kjedelige navnetoppen navn og andre ikke
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Navn er jo så personlig, det som er pent for noen, er stygt for andre. Heldigvis er vi forskjellige, og dermed har vi jo ulike navn:-) Selv vokste jeg opp med et uvanlig navn. Var INGEN der jeg bodde som het det samme og jeg husker jeg syns det var flaut. Den dag i dag syns jeg navnet mitt er fælt og selv om det finnes flere som heter det, har det aldri nådd noen peak akkurat. Til mine barn har jeg alltid ønsket å finne et navn som er midt på treet. Ikke topp 10, men heller ikke så sært at barna skal hate det eller skamme seg. Lukas/Lucas er ikke "my cup of tea" akkurat, men smaken er som baken sies det jo. Og det er greit nok. Syns helt personlig det er rart at noen velger sånne poppisnavn, men det er sikkert 1000 grunner til det, og det må jo også være greit
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Tror det er veldig forskjellig fra plass til plass, for i den barnehagen jeg jobber er vi 5 avdelinger, og det er faktisk ingen som heter Lucas, Leander, Ida, Emma eller Mathea!! :-) Men folk må jo få kalle barna sine for det de vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå