Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 dokkes sjukehus vedr Fødeavdelingen ?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Aner ikke, har aldri fått informasjon om dette. Er det vanlig å bli opplyst om det?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Det er ikkje alle sjukehus som tar høye BMI.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Ingen grense. Men har flere valgmuligheter om man har BMI under 30. De over må på en bestemt avdeling. Syns det er riktig og bra! Sikkerheten for mor og barn må komme først. Er man overvektig så er det større sjanser for komplikasjoner. Er selv overvektig.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Er dette den samme som klaget på at du må føde ett annet sted for du har for høy BMI?? Aner ikke om det er noe grense her. Aldri hørt om.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Å herregud, er det deg med vendettaen mot nordfjordeid sykehus nå igjen? Ikke at det ikke skal være greit med flere tråder om samme tema, men jeg har lest flere tråder hvor denne dama surner hver gang du hun møter motforestillinger mot ditt verdensbilde, så om det er samme dama; vær grei å si fra slik at jeg slipper å kaste bort tiden på furtedamer...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 14:18 Nei, men ser kva som fåregår uten om mine vegger. Men har lest om den dama og har full forståelse.Den dama ser kva detta inneberer og las heile den tråden. Det ho rabla opp er ikkje vas men mykje sant. Tar ein ende og så fortsetter dei og det går ut over andre ting. Men merkar at du er nesevis SKJER IKKJE MEG. Ja det er mangen sjukehus som opererer med BMI og det er dei sjukehusa som er ramma for nedlegging. Derfor lurer jeg på kva BMI er på sjukehusa rundt om i landet. HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Ingen grense i Stavanger. Selv overvektige må også føde:) Men har en venninne som "lider av fedme" og hun måtte ta ks av denne grunn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Om du vil vite grensene på forskjellige sykehus rundt om i landet kan jeg fortelle deg at det ikke er noen grense på sykehuset i Arendal. Eneste restriksjonen er at du ikke får føde i badekar om du veier over 90 kilo. Det er fordi man kan oppleve blodtrykksfall og besvime under fødselen, og veier du da 110 kilo har ikke jordmor sjangs å få deg ut av karet... Grunnen til at det ellers ikke er noen bmi grense er fordi det på sykehuset her alltid er fødselslege/gynekolog på bygget så om det blir behov for et akutt keisersnitt, vakum, tang e.l. er det lege og anestesilege som kan trå til med en gang. Når man tenker på at det er større sjanser for komplikasjoner når overvektige skal føre skjønner jeg overhodet ikke hvordan de tør og hvorfor de ønsker å føde på fødestuer uten akuttberedskap. Jeg er ikke så feit, da jeg fikk mitt tredje barn veide jeg 80 kilo (fordelt på 175 cm) da fødselen startet, og hadde det ikke vært akuttberedskap der hadde barnet mitt dødd. Ingen kunne vite om det på forhånd, men det skjedde likevel, så hvordan tør de som vet de har en risikofødsel pga fedme å føde på fødestue? Helt ubegripelig. Heldigvis får de ikke lov...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 det er en øvre grense for å føde på fødeloftet, husker ikke helt hvor høy den er. men den er der, de som er over må føde på vanlig fødeavdeling.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Ta keisersnitt pga fedme. Det må være det dummeste jeg har hørt på en stund når man vet hvor mange komplikasjoner fete mennesker er utsatt for etter operasjoner!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Alle sjukehus er det akutt beredskap sjølv om det er fødestove. Fødestover er der akutt for er du innen den rette bmi får du føde på fødestover. Tds kan det gå gale for den som føder på fødestover og å da må det vere akutt beredskap. 18:09 Tenk om du budde på Odda så hadde du fått samme hjelpen som der du fikk. Men skulle du hatt ditt 4 barn vil du ikkje få lov og føde der pga komplikasjoner. BMI er kun for å rydde føden vekk. Er det ingen som ser gangen. Når Odda må henvise mangen vekk ville du jobba som jordmor da ? Lærdal sjukehus sliter med og få jordmødre pga BMI og får ikkje ta førstegangsfødande.Men får ta 2 gangs fødande vist første gjekk bra med og rette bmi. Det kan gå gale sjølv om 2 gangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå