Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 år har en god venninne som er ofte på besøk.Hun er 6 år.Forrige gang oppdaget jeg at de satt inne i klesskapet.Spurte hva de drev med,fikk til svar at de snakket om hemmeligheter.Nå er venninnen på besøk igjen,og jeg overhørte at de snakket om da de satt i skapet og kysset,og om de skulle gjøre det etterpå...

Skal jeg bare la de holde på,eller skal jeg stoppe dem?Kjenner at jeg synes det er litt vanskelig.På en måte gjør det jo ikke noe,det er jo helt uskyldig,men samtidig så kjenner jeg litt på at det ikke er helt greit.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er noe alle barn gjør. Hvorfor skal du nekte dem det? Forstår at du synes det er rart altså, men så lenge den ene ikke presser den andre til noe, så er det helt uskyldig.

Skrevet

Er ikke det en fase alle jenter er gjennom da? Og som er en viktig fase??

Jeg tror jeg har kysset samtlige av de venninnene jeg hadde når jeg var liten, det er jo slik jenter gjør. I tillegg til å leke doktor-leken hvor en studerer hverandres kropper for å finne ut hvordan en egentlig ser ut selv.

Jeg husker selv veldig godt at vi gjorde dette og jeg syns du skal la de få holde på. Dette handler om utviklingen deres.

Hvorfor syns du ikke dette er greit? Gjorde du ikke dette selv?

Skrevet

Jo jeg gjorde det samme selv da jeg var liten :) For min del gjør det ikke noe,jeg vet at det er helt normalt og uskyldig.

Men jeg er vel kanskje mer redd for hvordan venninnens foreldre vil reagere på det.De kommer fra en annen kultur,og jeg vet ikke hvordan de ser på slikt.

Tror vel det er der det ligger..Min første reaksjon var å smile for meg selv,som jeg gjør av de fleste andre rare påfunn de har;) Men så kom jeg til å tenke,hva om det var hjemme hos venninnen og foreldrene hadde oppdaget det?Hadde de reagert anderledes?

HI

Skrevet

Du kan nevne det for foreldrene hennes ved en passende anledning, så får de bestemme selv hvordan de reagerer på det.

For meg høres dette helt normalt ut...

Skrevet

Den tid den sorg. Sier de noe til deg om dette, kan du si at du ikke visste de gjorde det. Sannsynligvis vet denne jenta hvor grensene hos foreldrene går, og sier ikke noe om det hjemme. DU trenger jo ikke å påføre jentene skam, selv om den andre jenta kanskje har foreldre som ville gjort det :)

Skrevet

Ja,jeg lar det bare være,som jeg ville gjort hvis det var en annen venninne/venn :)

Vet veldig godt at det er normalt,jenta mi har flere ganger fortalt meg at hun har kysset den og den i bhg,og det har jeg ingen problemer med.

Ser forresten også at jeg glemte å skrive hvorfor jeg synes det var litt vanskelig i hovedinlegget,det var jo ikke meningen ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...