MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Eg jobber som ringevikar for tiden og lurer på om eg har like rettigheter ang fødselspenger/permisjon osv som de som har fast jobb. Har stort sett jobbet hver dag siden eg fikk jobben. Er ikke gravid enda, men har litt lyst å undersøke litt på forhånd. På forhånd takk
Julibaby 2013 Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Tror regelen er at man må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 De er som ho over sier man må ha jobbet 6 mnd av dei siste 10 mnd. Å er det ikke fastlønn tar dei på nav dei 3 beste lønningene å rekner ut fra det hvor mye man får i permisjonstiden.. Men sjekk om det har kommet noe mer. Var vertfall slik sist eg sjekket.. :-) Masse lykke til :-)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 20. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2011 Oki Tusen takk for svar
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Sist jeg var gravid så ble jeg informert av NAV at permisjonspengen skulle dekke den inntekten du eventuelt hadde hatt om du hadde vært i arbeid, og da teller kun de timene du har kontrakt på. DVS jobber du 100 % som ringevikar så får du kun engangsstønad. Jobber du fast 50 % og 50 % som ringevikar så får du permisjonspenger ut i fra din 50 % stilling. Samme regler for sykepenger.. Du får ikke sykepenger for ekstravakter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå