Gå til innhold

nå nærmer vi oss! :) hvordan går det med dere?


gravid=)

Anbefalte innlegg

har dere alt klart og hvordan er formen? Jeg har vel det meste klart nå, seng, kurv, vippestol, vogn, stellebord og det meste av klær. Så trenger bare handle litt mer klær (he he) og litt mer apotek produkter pluss amme bh-er. Formen min er bob bob er sykemeldt pga bekken løsning noe jeg har vært siden 4 mnd! så begynner bli klar for å få ut nurket =) Har termin 25 desember, håper hun kan komme ca en uke før! Noen andre her som har termin rundt den tiden og skal føde i arendal? Dette blir uansett den kosligste jula ever =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har termin 27. des og skal føde i arendal :)

Formen min er heller dårlig. Har nå fått tegn på svangerskapsforgiftning og er ganske dårlig. Jeg hadde det forrige gang også- så dette svangerskapet er ganske likt det forrige. Er tredjegangs. Har ikke gått til termin med verken 1. eller 2.. så det er vel tvilsomt at jeg gjør det denne gangen heller. Det er også kommet proteiner i urinen min, og jeg har daglig med maserier. Så det blir spennende å se. Skal til legen igjen imorra, så da blilr det spennende å se om blodtrykket mitt også fortsatt er høyt. Glad for at det ikke er lenge igjen nå, for jeg kjenner at det tar veldig på kroppen. Er veldig sliten og har mangel på søvn.

Men men det er uansett vedr det :)

Alt er vel egentlig klart nå til ho kommer. Mangler egentlig kunn et par ammebher og ammeinnlegg. Men det skal jeg nok få ordna med :) Helt enig med deg om at det blir uansett en koselig jul.

 

Hvor bor du? har du barn fra før?

 

Jeg bor i Lillesand, er 31 år og har en gutt på 10 1/2 år og ei jente på 3 1/2 år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da, håper det går bra med dere :) er vel stor sjans for at jenta deres kommer før tiden da ja? Jeg bor i arendal og er 30 år. Har ingen barn fra før så dette er helt nytt og spennende for oss ;) Bortsett fra bekkenløsningen som er veldig plagsom til tider, er jeg i veldig god form. Heldigvis :) enn så lenge ;) lurer på om det er stille på føden i jula? he he. Lykke til hos legen i mrg da, si gjerne hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23.12 og skal også føde i Arendal :)

Alt er i hus, og så og si på plass. Formen har igrunn vært god hele veien, men imorra tar jeg kontakt med legen for å få sykemelding siste uka. Sliter med bekkenet og carpal tunnel syndrom om natta (blir for lite søvn), samt mye vann i kroppen så det blir for tungt å være å jobb uten å kunne heve beina. Veeeldig spent på når lillegutt kommer, og begynner å kjenne litt på nervene i forhold til fødsel. Skal på sjekk til torsdag for å se om han fortsatt ligger i sete..gjør han det kan de ikke prøve vendingsforsøk siden jeg har morkaka foran på magen (typisk), og setefødsel er noe jeg sliter litt med å innfinne meg med :P Krysser fingrene for at han har snudd seg.

 

Ellers er jeg 26, og dette blir også våres første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

 

Idag kom jeg ut fra sykehuset etter å vært innlagt der siden mandag.

Hadde vært dårlig så å si hele helga og hatt mye rier, hodepine og magesmerter. Ble lagt inn akutt på mandagen fordi jeg hadde frostanfall og var helt ødelagt. Har vært mye dårlig og de undersøkte alt fra blodtrykk, cgt, urin og infeksjons symptomer, men de finner ikke ut av det. Jeg er blitt bedre, men de finner ikke ut av hva som er galt. Prøvene er ikke så gale at de viser tydelignok at jeg har sv. skaps.forg. så de ønsker ikke å stille diagnosen på det heller. Selvom jeg har mye av de tegnene.

Så siden jeg ikke er blitt verken verre eller bedre de siste 2 dagene fikk jeg reise hjem. For det eneste de kan med sikkert si er at jeg må ta det helt med ro og ikke gjøre noenting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har akkurat meldt meg inn her og den første tråden jeg åpner er denne. Nokså tilfeldig da jeg bor i Arendal og har termin 26.desember, så jeg ser det er mange likhetstrekk! Hadde svangerskapsforgiftning forrige/første gang og er derfor sykemeldt. Ingen tegn til det nå, så krysser firngrene for at det holder seg slik. Satser også på å føde en uke før tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at det er flere her inne fra samme område :) Tror fort at det kan bli lite med folk på føden i Arendal. Det var iallefall stille når jeg var der tidligere i uka... Er nok ikke så mange som skal føde på den tiden av året. De fleste har vel timet det til at de har krav på barnehageplass ;)

Er veldig spent på når jeg skal dit igjen. Håper at jenta mi blir født da. Merker jeg er veldig sliten og orker nesten ingenting. Skal til jordmora her i Lillesand til onsdag, så det blir spennende å se hva som blir sagt da. Har også time på poliklinikken den 9. desember for oppfølging. Men tviler på at det går så lang tid før jeg er inne igjen... beklager hvis jeg høres pesimistisk ut, men jeg har vært innlagt på sykehuset 2 ganger nå på litt over ei uke. Sliter med å få i meg mat og har null energi....

 

Hadde svangerskapsforgiftning sist også men da ble det ikke oppdaget før på slutten. Noe som endte med at de satte meg igang, og datra mi ble født 12 dager før termin. Hadde egentlig en jordmor og en lege på sykehuset som villesatt meg i gang i uke 36, men da jeg kom på sykehuset nekta han legen som tok meg imot å gjøre det. Måtte derfor gå helt til 12 dager før...

 

Ble litt langt og klagete dette...

Kjenner bare at motet tapper ut av meg....

 

Håper du slipper å gjennom det en gang til og at du kan kose deg med resten av svangerskapet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig å høre fra flere ja! :) Håper det går greit med dere Palomino og at babyen kommer når den er klar. Ellers veldig koslig med deg som har termin 26 desember da, stor sjans for at vi er på sykehuset samtidig ;) venter du gutt el jente? jente her. Er jo sikkert bare deilig hvis det er litt stille på føden i desember, blir nok god service da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Palomino: Skjønner godt at du klager. Det er kjempeslitsomt med dårlig form som du skriver om og i tillegg all usikkerheten med kontroller og prøvesvar og hvor lenge du må vente. Husker det godt. Jeg var innlagt 8 dager sist før de bestemte seg for at jeg måtte få ut barnet samme dag. Håper du slipper å gå så lenge å lure før noen bestemmer hva som skal skje. Blir spennende på kontrollen til onsdag da. Krysser fingrene.

 

Til Gravid =)- det er stor sjanse for at vi treffes på føden da, men helst en uke før. Forrige gang fikk jeg en måned før tida, så jeg føler meg allerede på overtid.. Kommer til å være superutålmodig de neste ukene. Stille på føden høres bra ut. Venter en jente jeg også, forresten. Og det er mye rosa tøy i skuffen her, så jeg håper virkelig det er en jente som kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakuløst: Takk for det. Satser på at det skjer noe snart. Idag har jeg "presset " kroppen til å gå på julemarked. Måtte bare, hadde gledet meg kjempe lenge. Er liksom en tradisjon som vi har, så vi måtte bare få det med oss. Mannen min spurte om jeg var sikker på at jeg orka, og det ville jeg. Som jeg har funnet ut, at i bestefall så fører det til modning og da kommer jenta vår bare ut litt før, og nå er det ikke noe krise hvis hun skulle bli født.... Hun ligger over gjennom snittet på str og alt er bra, så det bekymrer meg ikke.

Det førte imidlertidig "bare" til at jeg ble utslitt og har fått litt flere vonde tak, som varer litt lenger- men ikke nok til å ringe føden. Til det er jeg for "erfaren" (3.gangs), til å tro at det er fødsel på gang.

Foreløpig er det 15- 20 min mellom. Så vi får se hvordan natta blir..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lillegutt hadde snudd seg han. Men han har snudd seg FEIL, for nå ligger han i skråleie...aaaah...vært på sykehuset idag for å måle bekken osv, når jeg går i fødsel er sjansen stor for at han legger seg ned i bekkenet men da med fua først...blir han liggende på skrå når fødselen starter så blir det keisersnitt. Det her går jo absolutt IKKE som planlagt...:P

 

Palomino: jeg skal også på kontroll på sykehuset 9.desember, kanskje vi sees i gangen hvis du ikke allerede har fått til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at gutten din ikke ligger med hodet ned. Men det er vel enda mulighet for at han legger seg rett, eller? Ville ikke gitt opp håpet helt enda. Her er det veldig mye bevegelse fra side til side daglig, så det er visst plass til å bevege seg en del. Får krysse fingrene for det. Er litt spent på leie selv pga alle bevegelsene. Skal på kontroll til onsdag, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han kan fortsatt legge seg med hodet ned, men har fått beskjed om at det er størst sannsynlighet for at det blir med rumpa ned. Så det er det jeg forbereder meg på, så får jeg heller ta det som en kjempe positiv overraskelse om det viser seg at han legger seg riktig!

Åsn lå din på forrige kontroll da? Får håpe den ligger med huet godt planta ned i bekkenet når du drar på kontroll imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke svare når jeg leser om dere som ikke har det så bra. Føler med dere - virkelig! Og jeg håper dere slipper å gå helt til termin:)

 

Med meg går det veldig bra. Er i kjempeform og er veldig takknemmelig for det. Startet i permisjon i går - og nå skal dagene nyyyytes:) I går rydda jeg plass til babysenga og skrudde den opp. Ting begynner å komme på plass. Men det er noen ting som ikke er helt klart enda.

 

Blir det som sist - går jeg nok lenge over tia. Spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i god form, brillefint!! :) Min permisjon starter imorra (men har vært sykmeldt 1,5 uke da..), og det skal nytes :):) Ting er stort sett på plass her, er vel bare sånn småtterier å dille med igjen. Ikke noe jeg stresser med akkurat :)

 

Vi får nyte de siste ukene før livet snues på hodet :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg stappa, som en stuffed turkey. Skjønner ikke at nurket skal bli enda større, for det er SÅ liten plass inni her nå, hadde ikke denne følelsen med de to andre*mumle*

Nå begynner ikke min perm før i midten av des, siden jeg egentlig ikke har termin før i januar. Meeeen nurket kommer i des med planlagt snitt om han ikke finner ut at han vil ut før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen dere...

Nå er jeg hjemme fra sykehuset på permisjon. kom hjem igårkveld og må inn igjen i morra.

Måtte bare ut fra det sykehuset rommet litt. ble lagt inn på mandag og har vært veldig dårlig. Men jeg fikk lov til å reise hjem for helga og det var utrolig deilig!!!!! Sov faktisk kjempe godt i natt, i min egen seng :D

Nå har de bestemt at hvis ikke fødselen har starta innen ei uke, skal de strippe meg for å sette det igang. Det gjorde de sist også og det funka. Hvis det ikke funkser skal de sette det igang. :D For da er jeg i uke 38.

Endelig føler jeg at jeg får hjelp... en uke til det klarer jeg :D :D :D

Dere må koser dere i helga....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, palomino. Har ikke vært så mye inne på forumet, så det ble seint svar herfra. Ser at du antakeligvis har født allerede om det ble som du skreiv. Fortell gjerne hvordan det gikk/går. Krysser fingrene for at alt ble som du håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Mirakuløst

 

Idag har jeg vært på sykehuset for å bli strippet. Har ca 3 cm åpning og godt med modning. Så nå gjenstår det bare å se om det har noen virkning. Hvis ikke det skjer noe mer skal jeg legges inn på sykehuset onsdagsmorra kl 8 igangsetting. Enten da ved at de tar vannet eller ved medikamenter. Så hvis alt går som det ser ut til nå, så innen onsdag har babyjenta mi blitt født :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsn gÅr det med dere her inne? Prinsen vÅr valgte Å komme litt før han, kom 8.desember :) Han er bare snill og god, og vi koser oss masse! Jeg hadde forresten en kjempe fin opplevelse pÅ Arendal sykehus, bÅde under fødsel og dagene etterpÅ. Alle var sÅ hyggelige og behjelpelige hele tida (men skulle vel kanskje bare mangle ;).

Lykke til dere andre som ikke har født enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...