Gå til innhold

Svangerskapskløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en uke på overtid, og de siste dagene har jeg begynt å klø litt. På hele kroppen. Mest på magen. (har ikke fått noen strekkmerker ennå!) Tenker at det kanskje hadde litt med de ullklærne jeg gikk med og, men det klør liksom litt jevnt over, men ikke sånn at jeg sitter og klør meg til blods.

Leste at dette kunne være farlig i siste trimester, men at det også var relativt vanlig.

Skal til jordmor i morgen tidlig. Hva synes dere, skal jeg bare vente til da, eller ringe i dag og høre? Noen som har noen erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har svangerskapskløe. Det finnes en vanlig en som ikke er farlig bare veldig plagsom, og en alvorlig en. Jeg har den vanlige, der jeg klør som pokker på hele magen.

Har hatt det slik de siste 3 ukene. (er 1 uke på overtid nå)

Hvis du ikke klør i håndflaten eller under foten, så ville jeg ventet til i morgen. Men hvis kløen er veldig uutholdelig, ville jeg tatt en tur på legevakten eller noe for å få allergimedisiner mot kløen. De tar bort den verste kløen og gjør det trøtt i tillegg. Det har vært min redning de siste dagene.

Ellers er mitt tips å unngå å klø, selv hvor vanskelig det er. Smør deg inn med fuktighetskrem. Jeg syntes det hjelper mye med a-krem (den på tube) og kuldekrem. Det lindrer en del av kløen. Kald dusj, kald klut på magen. Stramme klær (lest mange steder at løse er best, men jeg klør bare mer av det)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg klør ikke i håndflaten eller under foten, gudskjelov. Godt å høre at det er andre som også opplever dette, og at det høres ut som jeg har den uskyldige varianten. Jeg venter til i morgen..

Skrevet

Jeg hadde den alvorlige svangerskapskløen og klødde alle andre steder enn i hendene og under føttene. Men jeg ville uansett ventet til i morgen og så fått tatt blodprøver da. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...