Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg har ikke brukt eiendomsmegler.Privat over tlf godtok jeg et bud for min bolig.Jeg ringte advokat og han sa budet var bindende.nå angrer jeg veldig og vet jeg egntlig har blitt lurt.Er det noen måte for å komme seg unna denne avtalen.vi har ikke underskrevet noen kontrakter.noen som har vært borti noe lignede og vet?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 En muntlig er like bindende som skriftlig, så nei du kommer ikke unna dette. Advokaten har rett.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Nei, Du kommer ikkje unna detta.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Du bør tenke litt før du aksepterer et bud. Muntlig er like bindende som skriftlig. Og hvorfor spør du her når advokaten sa det samme?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 jeg lurte å om det var noen måte å komme seg ut av dette på.?ønsker å selge den på vanlig marked .Noen som er advokater her og kan bolig reglene..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Det er for seint! Du trenger ikke være advokat for å skjønne det!! Det er en grunn for at det beste er å bruke megler.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Hva mener du med at du er blitt lurt? Hva gjorde kjøper siden du føler deg lurt? Det var vel ingen som tvang deg til å akseptere? Budet er selvsagt bindende! Sånn kan det bli når man skal spare noen kroner på megler! Du har driti på draget og må ta konsekvensen som er at du kanskje har fått en lavere pris enn om du hadde ventet litt. Men lurt? Tror ikke det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Trenger ikke råd fra allle dere som ikke har ordentlig peiling på salg av bolig.er det noen som jobber med dette til daglig.er det noen måte for å gi kjøper en sum for å komme ut av avtalen?Noen med menn som jobber med eiendom
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Jeg vet i hvert fall at det første budet fra en budgiver skal være skriftlig? Var det det?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Hahaha...her har HI lurt seg selv!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Det er kun om man går gjennom megler anonym 12.32.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Vi hadde NOTAR. Men solgt uten bud runde aksepterte budet. Pga grusom nabo som mangen viste om og dei som har kjøpt sliter med naboen pr i dag. Politiet er masse innblanda. Det budet er like bindende som skriftlig eller munntlig. Det sa NOTAR for oss.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Hvordan har du blitt lurt? Du kan jo selvsagt late som om denne telefonsamtalen aldri har funnet sted. De har neppe tatt den opp på bånd. Om det er moralsk riktig er jo selvsagt noe annet. Men kan tenkes jeg hadde gjort det dersom jeg sto i fare for å tape mye penger.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 12:46, jeg skjønte INGENTING av det svaret ditt.... Du kan jo forsøke å bare ringe tilbake til kjøper og si at du har ombestemt deg? Er vel verdt er forsøk selvom du muligens ikke kan komme deg ut av det. Hvis kjøper er "dum" nok så kan det jo gå. Si at hvis de ikke godtar det så får de kontakte advokat og bruke masse penger? eller så kan du gjøre deg kjempevanskelig og si at overtagelsesdatoen er om 10 mnd? Eller har du avtalt det også? forresten, hvorfor skriver du at du vet du har blitt lurt?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Budet er akseptert og du har forpliktet deg. MEN....... Det er kjøperen som har søksmålsbyrden, og bevisbyrden for at du har akseptert budet. Det spiller stor praktisk betydning. Ikke greit å dra deg inn for domstolene for å få gjennomført handelen om de ikke kan bevise at avtale er inngått. Da må de betale fulle saksomkostninger om de taper. Bare nekt i all fremtidig kommunikasjon, og kryss fingrene for at de ikke har tatt opp samtalen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 Du kan selvsagt blånekte. Det blir ord mot ord mot ord og om det mot formodning havner i retten blir det opp til dommeren hvem som har den mest plausible forklaringen. dersom du er blitt lurt mtp pris vil jo dette tale for din sak da det er usansynlig at du ville solgt til en helt fjern pris f. eks. Det er også muligheter for at avtale ikke anses inngått dersom det er mange punkter som gjenstår å avtale. dersom dere kun er enige om sum, men absolutt ingenting annet taler dette for at dere ikke har inngått en fullstendig avtale om salg f. eks. Er jo umulig å si noe mer konkret uten å ha flere fakta. Du kan ikke forvente at man som jurist kan svare på det du lurer på uten å vite annet enn at du føler deg lurt og har akseptert et bud via telefon.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #18 Skrevet 20. november 2011 Hadde saksøkt deg til ruin om det var jeg som var budgiver her og du trakk deg fra avtalen! Penger spiller ingen rolle for meg!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #19 Skrevet 20. november 2011 Hi her.At jeg ble lurt var litt feil å skrive.men kan si at kjøper har fått en veldig bra pris.Jeg har hatt kontakt med en advokat som skal ta oppgjøret.Og ringte han og sa jeg hadde akseptert dette budet.Så han er jo beviset på at et bud er godtatt.Hadde jeg derimot ikke kontaktet advokaten så hadde jeg nok hatt en sterkere sak?Eller?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 Du har driti på draget, som det heter her jeg bor, og det er lite du får gjort med det nå. Husk at skulle du ha solgt boligen med megler, ville megler ha kostet mye, så det er ikke sikkert du går så mye i minus på salget.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 Vet ikke. Han har jo taushetsplikt ovenfor deg som er hans klient. Ring tilbake til kjøper og si at du har bestemt deg for å gå via megler. Dersom de står fast ved at de skal kjøpe til den prisen de la inn bud så sier du at du aldri aksepterte dette budet, du bare vurderte det. Så ringer du advokaten og sier at de trakk budet, og at du nå vil legge det ut via megler.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 din advokat kan da ikke brukes mot deg i en rettssak. Herrefred. Alt du sier til han er taushetsbelagt. spiller ingen rolle i hele verden. bare si til han at du tenker å nekte. ingen problem. Dersom du vet så ekstremt lite om regler og hvordan ting fungerer anbefaler jeg deg på det sterkeste å aldri foreta større disposisjoner uten kyndig hjelp PÅ FORHÅND.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 Du ligger syltynt ann hvis kjøper har tatt opp samtalen på bånd, og du setter igang en sak hvor du nekter å godta budet som er gitt. Hvorfor innser du ikke at du har gjort en feil, og tar dette på din kappe. At du ikke har satt deg inn i hva du gjør, skal ikke bli et problem for kjøperen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #24 Skrevet 20. november 2011 Mener at samtaler tatt opp uten at motparten har blitt informert om det ikke kan brukes som bevis.. Men spørsmålet her blir jo også om det er moralsk riktig.. og det vet man jo egentlig svaret på.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #25 Skrevet 20. november 2011 Djises her var det mange hobbyjurister! Din sak er tapt HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå