Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg lurer på om man tar maksdosen av paracet i døgnet, kan man ta ibux oppå der igjen? jeg er på mitt 5 døgn med høy feber, og har sååå vondt i halsen.. Men jeg kan liksom ikke legge meg ned, for har jo et barn å ta meg av. Må legge til at jeg bruker aldri medisiner til vanlig, og er sjelden syk, så er ikke noe hypokondri Håååper noen kan svare meg! Hilsen ei desperat febersyk ei!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 jeg ville ringt til legevakten eller giftinformasjonen. tror de kan hjele deg:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 giftinformasjonen synes jeg høres så voldsomt ut... og legevakten vurderte jeg, men det tar jo ca et halvår og komme gjennom til de!! men takk for tips uansett, snilt
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Giftinfo kan gi råd dersom du er redd for å overdosere. ofte kan gi bedre info enn legevakt, synest jeg:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Du kan ta paracet 500 mg, 2 tabletter, 3 ganger daglig (totalt 3 gram), og i TILLEGG ta ibux 200 mg, 1-2 tabletter, 3 ganger daglig (totalt 600-1200 mg). De inneholder ulike virkestoffer. Men dersom du er veldig dårlig, anbefaler jeg deg å kontakte legevakten:) God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 hei=) du kan ta max dose av både paracet og ibux. dette fordi ibuprofen og paracetamol er 2 forskjellige virkestoffer. spl
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Stemmer det som sykepleieren her oppe sier. Du kan f.eks ta annenhver dose med paracet og annenhver med ibux, evt i kombinasjon, at du tar en paracet og en ibux samtidig. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Da jeg hadde vondt i ryggen fikk jeg beskjed om å ta full dose ibux + full dose paracet fordi de hadde ulike virkestoffer.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Du kan trygt ta døgndose med Ibux i tillegg til døgndose med paracet. Det er ulike virkemidler i det så ingen fare. Men varer det over flere dager vil jeg råde deg til å kontakt lege, kanskje du trenger annen behandling. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Hehe, ser flere har svart det samme omtrent så 10:27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå