Gå til innhold

Noen som vet?? ang Paracet og Ibux. (til voksen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om man tar maksdosen av paracet i døgnet, kan man ta ibux oppå der igjen? jeg er på mitt 5 døgn med høy feber, og har sååå vondt i halsen.. Men jeg kan liksom ikke legge meg ned, for har jo et barn å ta meg av. Må legge til at jeg bruker aldri medisiner til vanlig, og er sjelden syk, så er ikke noe hypokondri ;)

Håååper noen kan svare meg!

Hilsen ei desperat febersyk ei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt til legevakten eller giftinformasjonen. tror de kan hjele deg:)

Skrevet

giftinformasjonen synes jeg høres så voldsomt ut... og legevakten vurderte jeg, men det tar jo ca et halvår og komme gjennom til de!! men takk for tips uansett, snilt :)

Skrevet

Giftinfo kan gi råd dersom du er redd for å overdosere.

ofte kan gi bedre info enn legevakt, synest jeg:)

Skrevet

Du kan ta paracet 500 mg, 2 tabletter, 3 ganger daglig (totalt 3 gram), og i TILLEGG ta ibux 200 mg, 1-2 tabletter, 3 ganger daglig (totalt 600-1200 mg). De inneholder ulike virkestoffer. Men dersom du er veldig dårlig, anbefaler jeg deg å kontakte legevakten:) God bedring!

Skrevet

hei=)

du kan ta max dose av både paracet og ibux. dette fordi ibuprofen og paracetamol er 2 forskjellige virkestoffer.

spl

Skrevet

Stemmer det som sykepleieren her oppe sier. Du kan f.eks ta annenhver dose med paracet og annenhver med ibux, evt i kombinasjon, at du tar en paracet og en ibux samtidig.

God bedring!

Skrevet

Da jeg hadde vondt i ryggen fikk jeg beskjed om å ta full dose ibux + full dose paracet fordi de hadde ulike virkestoffer.

Skrevet

Du kan trygt ta døgndose med Ibux i tillegg til døgndose med paracet. Det er ulike virkemidler i det så ingen fare. Men varer det over flere dager vil jeg råde deg til å kontakt lege, kanskje du trenger annen behandling. God bedring.

Skrevet

Hehe, ser flere har svart det samme omtrent så :)

10:27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...