Gå til innhold

jeg klarer ikke å alutte å snuse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil jeg vil, men får det ikke til.. Eller jeg tror jeg vil.. men er jo en grunn til at jeg ikke får det til.. kasnskje jeg ikke vil nok?

Jeg vet at det er fælt at jenter snuser.. men men.. jeg gjør det likevell..

Jeg prøver å bli gravid, og klarer vi det vet jeg at jeg er nødt til å slutte på dagen.. derfor tenker jeg at det er best å slutte nå med en gang..

Noen tips til snuseslutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte.. Beklager skrivefeilen i overskriften.

Skrevet

Du vet det er 40% større sjangs for spontanabort om du snuser? Så er jo like greit å slutte før du blir gravid, enn å risikere å abortere tidlig pga stoffene i snusen.

Skrevet

jeg vet.. Det er derfor jeg vil slutte nå..

Skrevet

Sikkert lurt å starte med ¨å trappe ned.

Unn den en snus nå og da, f.eks en etter middag og en på kvelden eller noe.

Så kan du tenke "Aaaa., så godt! Så heldig jeg er som kan ta meg en snus"! Etterhert kan du bare ta en pr. dag... Da er det sikkert lettere å slutte når du blir gravid.

Og det er vel lurt at samboeren din også slutter hjemme, ellers blir det jo kjempevanskelig for deg.

Og han skal jo også være med å lage barn!

Skrevet

Jeg sluttet å røyke for 2år siden,men begynte å snuse for 1år siden...

Prøvde å slutte flere ganger, men det er sykt vanskelig på snus! Det beste var å trappe ned gradvis, og til "mildere" snus/mindre posjons poser. Så bytte ut noen med nicotin tyggegummi (2mg), og til slutt noen av tyggisene med vanlig extra.

-Selv var jeg så svak, og uten motivasjon, at jeg begynnte pån igjen da :P

Så når jeg testet positivt i Juli, kastet jeg boksen og sluttet på dagen. Hver gang jeg hadde lyst på, tenkte jeg bare på at sjansen for spontanabort ville økt betraktelig og jeg klarte derfor ikke å snuse pga samvittighet.

Fortsatt nå, 5mnd etter, har jeg plutselig lyst på snus på kveldene, men da holder det å ta en "blå extra" under leppa så det svir litt... ;)

-Håper bare at det gir seg før jeg er ferdig med å amme, for ellers stoler jeg ikke på viljestyrken min.. ;)

Masse lykke til! :)

Skrevet

Takk fro det.. Jeg har forsøkt sterk tyggis under leppa, nikotinfri snus.. og ingenting i det hele tatt.. Jeg mener bestemt at det ikke er nikotinen jeg er avhengig av, men det å ha noe under leppa.. Merket at det er mye vanskeligere å slutte å snuse enn å røyke.. Huff så dum jeg var som i det hele tatt begynte..

Jeg ser for meg at det blir mye lettere å slutte dersom jeg blir gravid, for da har jeg liksom noe å slutte for.. da er det liksom ikke bare meg selv det går ut over.. æsj altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...