Sørlandsmommy Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Etter anbefaling fra jordmor, så tenker jeg å skrive en fødselsplan. Men hvilke ønsker har dere med...? Foreløpig har jeg: - Ønsker lystgass, akupunktur & evt epidural - Bli fortalt hvordan jeg skal puste, når jeg skal presse osv. Trenger litt inspirasjon fra dere kloke damer her inne )
Novadona Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Her er mitt brev: 1. VIKTIG – Det er svært viktig for meg å få føde på Føden* 2. Jeg vil ha klyster. 3. I tidlig åpningsfase ønskes badekar om mulig. Ved presserier ligge halvt sittende på rygg og spenne i fra med hælene. 4. Far ønsker å klippe navlestrengen etter den er sluttet å pulserer, samt ta bilder. 5. Jeg har ikke lyst til å se morkaken. 6. Jeg ønsker å vite apgar score. *Har en utredning i tillegg, pga fødselsangst.
Tweak Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Tenkte aldri på å skrive noen sånn plan sist og tror neppe jeg trenger det denne gangen. Tror heller jeg forklarer hva jeg vil til mannen sånn at han kan snakke for meg om jeg blir for "fraværende".
Twigsen Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Jeg skrev ikke fødselsplan sist, og gjør antagelig ikke det nå heller Men jeg vet med meg selv, at denne gangen skal jeg være mindre sint og litt mer lavmælt enn sist
Ikkesåallerværst Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg skrev ikke sist, skal det nå, men det er lenge til (uke 17). Tenkte sist at jeg kom til å si litt om mine tanker og drøfte det litt med jm, men det gikk ikke så bra.. Blir nok dessuten oppfordret til det, siden jeg denne gangen henvises til det teamet som tar seg av fødedamer med angst. Jeg skal ha med hvordan jeg blir når jeg blir redd, og hvordan jeg reagerer når jeg har store smerter. Jeg skal også ha med at jeg ønsker pudendalblokade dersom det blir nødvendig med sugekopp, og jeg ikke har epidural. Jeg skal også ha med at jeg vil at det vurderes lett narkose dersom jeg får store revner. Ellers twigsen, så skal jeg være mer sint og mer høylydt denne gangen
Raili Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg skrev masse... Ingen studenter, hva jeg ville ha av smertestillende, badekar, allergier osv..., men det siste jeg tenkte på da jeg lå der med rier var den planen min.... Det var helt irrelevant. Alt dreide seg om å komme seg gjennom smertene og få den ungen ut :-) Helt ærlig vet jeg ikke om den planen min ble lest heller... Mitt beste råd er å ta det som det kommer og heller kommunisere med jordmor underveis :-)
Fru Grønn Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Signerer den Fokuset ble å komme seg gjennom smertene, og få ut ungen
magica fra tryll Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Ønsker meg god kommunikasjon,respekt og masse oppmuntring og trygghet. Epidural hvis det blir for "ille";) Ellers stiller jeg med åpent sinn og tar det som det kommer. Skal evt føde for 6.gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå