Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Vi vet vel alle om noen som ikke har rent mel i posen, noen mottar stønader de ikke har krav på, andre jobber svart, noen dealer narkotrika, andre begår overgrep og noen begår omsorgssvikt. Hvem ville du ha meldt? Hvorfor ville du ha meldt dem og ikke de andre? Er vi 2sladdrehanker2 om vi melder noen?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Til NAV ville jeg meldt det jeg VET - ikke det jeg tror eller synser om. Når det gjelder barn (overgrep, omsorgssvikt etc.) så ville jeg meldt, og jeg har meldt, til barnevernet det jeg har observert og er det opp til bv å ta rede på hva som faktisk foregår. Narkotikasalg ringer jeg politiet om.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Snylting på NAV ville jeg ha meldt hvis ikke personen selv hadde ordnet opp (jeg gir sjanser for å være grei) Dealer narkotika, nei ikke selv... Kan få alvorlige konsekvenser ved og gjøre det, men vet andre har meldt pga bekreftelse fra meg Overgrep har jeg meldt hvis jeg har oppdaget noe slikt. Omsorgsvikt, kommer an på typen, vet om ei som jeg kommer til å melde hvis hun tar X-en til bake (når de begge er i lag er begge to voldelig, han er ekstrem til tider). Men jeg tar heller en alvorsprat enn å melde omsorgsvikt (bortsett fra vold og misbruk) Uansett melder jeg ikke i fra uten at jeg er 110% sikker på at informasjonen stemmer.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Direkte snylting av fellesskapet gjennom bevisst løgn (nav), ville jeg meldt. Omsorgssvikt er er selvsagt å melde. men jeg er nok litt dobbeltmoralsk, for jeg ville ikke meldt fra om svart arbeid med mindre det var STORE penger det var snakk om.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Det aller viktigste, etter min mening - er å melde fra når det er barn involvert - altså former for omsorgssvikt.
Gjest ->>- Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Jeg vet ikke om at noen jeg vet om gjør noen av tingene du nevner, og ville meldt fra om alt du ramser opp. Jeg hadde hatt betydelig mer hastverk med å melde fra om omsorgssvikt og andre overgrep enn svart arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå