Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Noen spesielle vaner du har som du mener er med på å holde vekta? Er overvektog og vil vite hvordan jeg kan holde meg slank når vekta har gått ned..Livsstil er jo det som må endres..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Bytte ut pasta, ris, brød, potet og hvitt mel med grovere varianter. Snop kun på lørdager. Slik har jeg holdt vekta :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Jeg gikk ned 15kg, og utfordringene begynte den dagen jeg ikke var "på slanken" mer ja... jeg brukte et grethe roede-lignende opplegg for å gå ned i vekt, og har i stor grad fulgt samme opplegg i tiden etterpå. Spiser 4 knekkebrød eller 2 skiver til frokost og lunsj, velger magert pålegg. Fyller halve tallerken med grønnsaker til middag, begrenser kjøttprod. med mye fett. Magre meieriprodukter. Unngår kaker, snacks, søtt etc i ukedagene, men lørdag er kosedag!! Er ikke glad i å trene, men går noen lange turer i raskt tempo noen ganger i uka. jeg er veldig glad i mat, og i alt som er søtt. Har vært nødt til å snu tankegangen min og akseptere at livet mitt nå er sunt i matveien. Ikke alltid like lett, men håper og tror at jeg har klart det! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Spiser hva jeg vil når jeg vil( hjelper å være småspist da)... Legger alltid på meg når jeg prøver å følge enn diet. Spise langsomt og stoppe når jeg er mett. Drikke et stort glass vann 5-10min før man spiser fordi det tar ca 20 min før hjernen oppfatter at vi er mette. ( har jeg iallefall lest noen steder, hvor sant det er vet jeg jo ikke. ) Mindre tallerker, for da tror vi at vi spiser mer.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Gå, istedet for å ta bil/kollektivtransport. Slik holder jeg meg slank, og jeg spiser det jeg har lyst på :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Gikk ned 15-16 kilo ila ganske kort tid, men som en permanent omlegging av kostholdet: ingen sukker, masse grønnsaker, grove produkter, kveldsmat istedet for potetgull oav.. Også begynte jeg å trene. Nå er jeg mer avhengi av trening enn jeg var av godis:-) Jeg trener 4-5 ganger i uken (jogging, sykler til jobben, fjellturer o.l), også spiser jeg ikke så ekstremt sunnt som i begynnelsen. Men nå holder vekta seg stabil, og jeg er slank, vetrent og ser bedre ut nå som 35-åring enn jeg gjorde som 25-åring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå