Gå til innhold

Bæsj på ullbody...ødelagt...el gode råd...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp - baby hadde en solid bæsjebleie i dag, langt oppover ryggen og gjennom klærne.. Ny fin lys ullbody underst som jeg kasta rett i maskina på ullprogram 40grader. Det gikk ikke..,den store lysebrune flekken var der fortsatt.. Er det noen som kan komme med et godt råd for å få den ren igjen....eller er det bare å kaste den...? !!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå til anskaffelse av Sitronsåpe eller Gallesåpe. Sitronsåpe fås i butikker som forhandler Troll klær. Gallesåpe hos Clas Ohlson eller helsekost.

Gni inn flekken med såpe og la virke noen timer, skyll ut såpa og se om flekken er borte. Om ikke, løs opp litt av såpa i lunkent vann og legg bodyen i. La ligge natta over.

Vask på vanlig måte i maskin.

Dette har reddet noen bodyer(og klær), både ull og bomull, her i huset.

Skrevet

A, detta har jeg vært bort!

jeg vaska rett og slett flekken med alt jeg fant.

Vanish tar det, men det tåla ikke baby.

Shampo funka faktisk her... Heheee!

Håndvaska den skikkelig med shampo og kjørte den i maskina etterpå.

Skrevet

Gallesåpa til claes Ohlsson plar ta det her, om det får ligge ei stund. Av og til trengs to behandlingar.

Skrevet

Gni inn gallesåpe på flekken og la det virke ca halvtime eller lengre også i vaskemaskina. Funker kjempe bra på ferske flekker ihvertfall. Jeg har en ullbukse med en "gammel" bæsjeflekk som jeg har vasket og vasket og vasket, men den blir ikke borte..

Skrevet

Det viktigste er at du vasker bort flekken(e) FØR du vasker den i maskinen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...