Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Var på UL i går, og så to hjerter banke der inne. To små babyer, ikke bare en... Hade ikke forventet eller regnet med det, og problemet mitt nå er at jeg heller ikke er glad for det. Skjønner at jeg stiller meg lagelig for hugg nå, og at mange sikkert blir provosert over dette. Men jeg merker at jeg bare fokuserer på alt styret. To babyer som våkner, to som skal ammes, bygge om på huset etterhvert(har bare ett ekstra rom), bære fram og føde to barn... Har en 3 åring fra før , og vi ønsker jo at han skal få søsken! Noen som har følt det slik? Er det bare et man blir så sjokkert på et vis?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 ja jeg skal være ærlig her å si...du er heldig. Og alt går...bare man tenker positivt. Lykke til..du vil elske dem!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Skjønner godt at du er sjokkert og en smule stressa. Tror ikke det er uvanlig. Vent til sjokket har lagt seg for da er det lettere å se litt lysere på det og å planlegge fremtiden med 2 små og 1 litt større;) Lykke til! Det kommer til å gå bra:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Venninna mi var 19 år og veldig singel den dagen hun så to bankende hjerter. I dag har hun to flotte førsteklassinger, en gutt og en jente. De var desverre en del syk i begynnelsen, så hun var mye sliten første året, men så gikk det seg til. Og de leker utrolig fint sammen, og er så avhengige av hverandre fortsatt (ikke så vanlig når det er en av hver), at de helst vil sove sammen, i allefall på samme rom. Men ja, hun var sjokkskada i flere uker etter UL'en. Og dro til privat UL to ganger for å være sikker. Hun fattet det rett og slett ikke. Men svangerskapet gikk veldig fint, og hun gikk nesten til termin. Som sagt var første året tøft, men det er det jo ofte selv med bare èn. Gratulerer!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Takk for svar! Ja, jeg tviler ikke på at jeg kommer til å elske dem mer enn alt. de følelsene jeg har for førstemann er så sterke at jeg visste ikke at det var mulig! Men jeg følte heller ikke så kjempemye for han da han var inne i magen. Men da han kom ut så kunne jeg ikke få nok av ham. ;-D Merker bare at jeg er stressa nå, og ikke klarer å glede meg helt. Gubben syns det er moro og har fortalt nyhetene til alle sine. Jeg venter litt... Også spent på hvordan det skal gå med lillemann og 2 krevende små! jeg veit at jeg er heldig ,og at mange gjerne skulle ha vært mine sko. Til de beklager jeg egoistisk innlegg, men jeg bare måtte lufte tankene litt. Er ikke sånn man skriver på facebook akkurat! HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Klart du blir stressa...det er jo to stk! Dobbelt så mye som å få en...og "bare" en er mye Det er vel en omstillingsprosess..men mannen din har vel krav på lengre permisjon og når det er to! Det vil gå bra skal du se..hvis ikke så kan jeg godt ta en hihi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Jeg hadde blitt superstressa selv HI! Hadde nok neppe klart å glede meg over å ha to babyer i magen med det første.. sjokket hadde nok sittet i leeeeeenge... Det må være utrolig mye jobb med 2 babyer med alle deres behov 24/7. Men, man må ta det man får, eller? Jeg tror nok jeg hadde synes det hadde vært en berikelse likevel, når de var født og jeg hadde dem på brystet.... smelt..... Jeg tror du kommer til å takle dette bedre med tiden, og at du vil glede deg over dem til slutt:) To herlige små babyer...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Mye har med innstilling å gjøre. Du vil få litt lenger permisjon, 7 uker ekstra med fratrekk av de ukene du føder før uke 40. Sjelden en går ut uke 39. Sykm blir du ca halvveis, de dagene frem til fødsel kan virke lange. Min eldste var 3 da tvillingene kom, første tiden gikk utrolig bra. Ammingen slet jeg med, og fant ut at flaske er bedre enn å ødelegge den første tiden. Kjenner forøvrig en trillingmamma som fullammet alle tre. Lykke til. Den verste tiden synes jeg var rundt 1 år. Velg en god vogn, bruker vogna mer når det er to.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Gratulerer! Jeg kan berolige deg med at akkurat den følelsen er så normal at du vil ikke tro det! Jeg tror nesten de fleste som får den beskjeden blir bekymret for alt styret, dobbelt opp av alt arbeid og også når det gjelder økonomi. Faktisk kan det gå en del tid i løpet av svangerskapet før man roer seg ned mht disse tankene. Det er både normalt og flott at man psykisk forbereder seg til et liv med to små, for det ER mye arbeid. Dobbelt opp av jobb - men også dobbelt opp av gleder! HUSK DET!! ) Du fikk vite det i går, og det er jo bare et døgn siden, så jeg har full forståelse for at det nå er kaos i hodet ditt Når du nå etterhvert lander råder jeg deg til å finne en kontaktperson i tvillingforeningen nær ditt hjemsted, det er kjempegodt å prate med noen som har vært der du er nå, og som har store tvillinger i dag. Dessuten har de fleste tvillingforeninger bytteringer/kjøp-salg slik at man evt har mulighet for å få kjøpt brukt utstyr (vogn etc). Og så, kjære deg, varer svangerskapet heldigvis noen måneder til! Ting kommer til å falle på plass litt etter litt, når tvillingene kommer vil dere være rede til å ta i mot dem. Det er jeg helt overbevist om Lykke til - dette kommer til å bli kjempegøy!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Hvis det er noen trøst skal jeg ha tvillinger alene(+ har en som blir 3 fra før). Ambivalent jeg også, ja, men det skal da gå på et vis!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå