Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Disse vognene er jo så dyr, og tenker man kan få en like bra vogn til en billigere penge.. gir Emmaljunga status ellerno?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Its the best you see Ja og litt status er jo bare herlig ? EL.?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Jeg har tenkt det samme som deg og kjøpte en brukt Simo på finn. Kjempe fin vogn, som jeg har vært veldig fornøyd med, helt til sist jeg var hjemme hos mamma og lånte Emmaljunga vogna til kusina mi. O`boy, for ei god vogn!!! MYE lettere å trille, litt lavere, bedre hjul, mye lunere i vogna og bredere bag. Skal jeg ha flere barn så bli det jaggu Emmaljunga her i gården:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Det er som alt annet her i livet - kvalitet koster! Mulig det er litt status også, men jeg kjøpte Emmaljunga fordi mange anbefalte det. Føler også Emmaljunga er tilpasset norske/nordiske forhold, og de har jo lagtet barnevogner i minst 20 år (sikkert lenger). Og så er det ikke til å komme fra at den ser veldig fin ut, tilogmed litt eksklusiv synes jeg. Kikket på noen med Brio vogn på kjøpeseneter i stad, og synes den så stusseligt ut i forhold til min.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 For et dumt spørsmål å stille HI? Vi som har emmaljunga VET at det er det beste av det beste. Ingen vogner når opp til emmaljunga. Man får som regel det man betaler for når det gjelder det meste. Ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 De fleste som skal ha barn går vel til utstyrsbutikken, prøver forskjellige vogner, ser hvem som er greiest å legge sammen, hvor store de blir sammenlagt, hvor tunge de er, hvordan de er å trille opp og ned fortauskanter, på ulendt terreng, på vinterføre osv. Hvilken bag er lunest når barnet blir født om vinteren, lettest å bære osv osv. Til slutt kommer utseende og pris. Jeg valgte Emmaljunga
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Hahahaha..ja det var jo et velargumentert svar på spm! ...jeg er også en av disse "førstegangs" som ikke helt forstår greia med denne vognen. Setter pris på gode salgsargumenter faktisk, men eneste jeg får ifra denne "emmaljunga klanen" er ofte "fordi den bare ER best!"... Eh, ja.... Det ga meg ikke så mye Syntes den virker litt tung og klumpete?! -og ikke få piggene ute nå "klanmedlemmer", det er bare en objektiv observasjon jeg har gjort, stemmer det?!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Til 17.38: Hvorfor er dette et så dumt spørsmål.. Jeg har ikke barn selv, så jeg aner ikke hva som er så bra med emmaljunga.. Derfor håpet jeg at jeg skulle få noen svar nå.. noe som jeg nå har fått. Det eneste jeg vet om emmaljunga er at de er kjempedyre.. klarer ikke helt å se at dette var et tåpelig spørsmål.. men selvfølgelig- ikke en tråd her inne uten at noen må være negativ eller spydig mot HI.. Takk for flotte svar..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Min vogn koster vel det samme som en Emmaljungavogn men er i en annen gate. Aldri i livet om jeg vil gå rundt og slepe på en slik "traktor" sånn til daglig, men vi har en Emmaljunga sportsvogn til sovevogn i barnehagen (kjøp brukt), knall sovevogn! Jeg tenker absolutt ikke status når jeg ser en Emmaljungavogn, mer "kjerring". Easywalker, derimot, det er kanskje litt mer statusvogn, samt gamle retrovogner fra 70-taller (de koster jo fletta) eller Silverline eller noe i den duren. Vi har ingen av disse.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Har aldri hatt Emmaljunga, aldri har behov for det. Har hatt Creeps og Simo, og er knallfornøyd med dem.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Bare på bim "alle" vil ha emmaljunga, ellers når jeg er ute og gæter ser jeg omtrent aldri denne vogna. Dem jeg ser mest av er oth og tfk(sistnevnte selger best her i byen ifølge barnas hus, som har babyutstyrsmonopol her). Nå er jo tfk og oth dyre de også, men nye mer moderne synes jeg. Og Emmaljunga er jo megatung å løfte inn og ut av bil
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Jeg liker Emmaljunga fordi babybaggen er en av de største og har ikke lyst til å gå over til sportsvogn tidligere enn jeg må.Har en på 4 mnd som enda har god plass og kan sikkert bruke bag delen 2+ mnd til . Jeg kjøpte min brukt på finn for 1800 kr og den så helt ny ut selv om den var 5 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #14 Skrevet 19. november 2011 Jeg synes, helt personlig, at Emmaljunga ikke kan måle seg med Basson sine vogner. Basson er billigere, lengre (hvis du vil ha metersbag) og mye lunere synes jeg. Pluss at jeg synes de er mye lettere og greiere og manøvrere Smaken er som baken
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #15 Skrevet 19. november 2011 Vi kjøpte en brukt emmaljunga og den har stort sett stått i garasjen. Selv om den er lun og virker stødig osv, er den bare ALT for tung for å drasse rundt med. Vi har istedet brukt en liten og lett trille. Den holder på alt utenom slapsføre (og da kan man vel ta bilen?)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #16 Skrevet 19. november 2011 Da vi skulle kjøpe vogn for 3,5 år siden, så tenkte vi ikke så mye på merke.. Men at det skulle være gode hjul til å trille i nordnorsk snø og slaps, god plass i baggen, håndtak som kunne snus og at den skulle være fin. Vi endte opp med Emmaljunga (hadde jo lest litt om den på nett), og det var den vogna de hadde flest av på butikken vi var på. Og når svigerfar skulle betale for vogna, så hadde ikke prisen noe å si... Er veldig fornøyd med vogna vår, bruker den til nr 2 nå. Eneste minuset (og som vi ikke tenkte på da vi kjøpte vogna) er at den er ganske tung (har sportsunderstellet).
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #17 Skrevet 19. november 2011 Har hatt emmaljunga til 2 av barna mine. En veldig god vogn, men hadde litt tull med den. Kjenner flere som ikke er fornøyd med den, og som kjøpte andre typer. Da jeg ventet sistemann kjøpte jeg basson, og var faktisk mer fornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #18 Skrevet 19. november 2011 Holder meg langt unna dette merket. Går fort i stykker, sam elendig service når det hender noe. Hvertfall bebito i Trondheim. Har fått mange til å velge Simon eller brio i stede:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #19 Skrevet 19. november 2011 Det er den eneste vogna som vi får greit inn i bilen. Og det er billigere å kjøpe en litt dyr vogn enn å kjøpe ny bil.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #20 Skrevet 19. november 2011 Jeg synes ikke Basson sportsdelen er så fin.. Det er liksom noe rart der kalesjen og ryggen møtes.. Ei venninne kjøpte ny vogn da ungen skulle i sportsdel pga dette har svart over her....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #21 Skrevet 19. november 2011 For de som har prøvd Emmaljunga vet at de er de beste, derfor anbefaler man det jo videre:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #22 Skrevet 19. november 2011 jeg har aldri hatt en Emmaljunga så vet ikke hvordan den er, brukte en 10 år gammel Troll jeg fikk gratis til mitt barn og har vært storfornøyd med den
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #23 Skrevet 19. november 2011 Emmaljunga er en fin vogn det, uten tvil! Vi valgte likevel en annen da vi skulle handle, mest fordi vi ikke ante at det var maaaaange uker å vente på vogn!!! Visste ikke vi da vi handlet noen uker før fødsel I butikken ble vi da anbefalt Basson - og det har vi aldri angret på!!! Er kjempefornøyd med den. Lang og fin og dyp. Fikk voksiposen lett oppi, den er ikke altfor tung, lett å trille, fine farger, fire hjul som vi ville ha.....rett og slett veldig fornøyd. Sportsdelen er også bra, mine har elsket å sove i den også etter passerte året. Vogna har holdt også, til to barn! Nå som vi venter vår tredje, bytter vi den likevel ut, da hjulene er slitte stakkar og den er slitt og veeeeeldig velbrukt. Nå er det bhgvogn :-) Men vi har kjøpt ny Basson - og nå er de enda finere enn forrige gang!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #24 Skrevet 19. november 2011 Det var faktisk moren min som foreslo det merket. Jeg ville bare ha en med 4 hjul. Kjøpte modellen city cross og er veldig fornøyd. Den veier lite,den er solid og god. Vi kjøpte den i Sverige og sparte endel på det. Ingen jeg kjenner har Emmaljunga.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #25 Skrevet 19. november 2011 Jeg tror ikke det er status å ha emmaljunga. Vi har kjøpt våre to (en edge duo og en scooter) brukt og har i alle fall ikke tenkt i de baner da vi valgte disse vognene. For vår del var det viktig å ha en vogn med stor og lun bag og som taklet all slags føre (snø, slaps, skogsbilveier o.l.). Så for vår del sto det mellom simo (som de fleste rundt oss har) og emmaljunga, men jeg syntes emmaljungaen virket stødigere og trivdes bedre med den, så endte opp med en edge. Er kjempefornøyd! Selv om den er tung, er den knallgod å trille. Men så lemper ikke jeg vogna inn og ut av bilen mange ganger daglig eller manøvrerer den rundt på trange kjøpesentre.... Det egner den seg ikke spesielt bra til nemlig! Derfor er det som regel scooteren (her var det mer tilfeldig at det ble emmaljunga, da vi fikk kjøpt den billig av en slektning) som får være med på bytur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå