Gå til innhold

Spørsmål til dere barnevernspedagoger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går 1.året på bachelor i barnevern og har eksamen i 4 uker. Vet at det ikke gis det samme til eksamen hver år, men kan du likevel si litt om hva du fikk om på eksamen første semester på 1.året. Kanskje jeg får en liten pekepinn om det er mange som har hatt om det samme fra ulike årstall.

Jeg har god kontroll på pensum og har lest mye, men likevel kjekt å vite litt om hva man burde repetere til eksamen.

Takker for alle svar:-)

(ps. skriv gjerne årstall da du tok eksamen)

Hilsen barnevernstudenten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt i tilfelle noen som kan svare er pålogget akkurat nå;)

Skrevet

1.år: Brukermedvirkning, empowerment, makt/avmakt, definere omsorg og omsorgssvikt. Politikkens oppbygging, og hvordan dette kan påvirke brukermedvirkning. Definere sentrale prinsipper i BK og bvl: Barnets beste, biologiske prinsipp, mildeste inngreps prinsipp, legalitetsprinsippet osv.

2.år: Strukturell og individorientrert brukermedvirkning, maktbegrepet.

3.år: Brukermedvirkning, empowerment og makt innenfor tvangsparagrafene. Dilemmaer innefor tvang, og motstridende hensyn i lovverk.

Altså har jeg 1 stikkord: Brukermedvirkning:)

Skrevet

Takker for svar:-) Empowerment har jeg skrevet på listen og regner med at vi får om det. Samme med brukermedvirkning.

Fikk dere ikke noe om sosiologi, sos.ant eller psykologi? Jeg regner med at vi iallfall når noe fra sos.ant.

HI

Skrevet

Jeg skal ha eksamen 1. året deltid neste uke og emnene vi har fått utdelt er:

1. Barnevern og makt/avmakt

2. Miljørabeid i sosialpedagogisk perspektiv

3. Tilknytning og oppvekst

4. Barnet beste som overordnet uttrykk

Nå sitter jeg her og skriver disposisjoner til de ulike emnene. Håper mest på 3. eller 4. til eksamen ;)

Skrevet

Takk for svar:) Uff, nå gruer jeg meg litt til eksamen, igjen, hehe!

Du må ha MASSE lykke til, 21:05:-)!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...