Gå til innhold

Hva er dette?? Utslett? Vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 1 år klør noe helt forferdelig på overskroppen. Hun er ru både på rygg og mage, kjennes nesten som om hun går med kontant gåsehud. Hun har mange små røde prikker rundt om kring -spesielt på fremsiden. Bak er hun mest ru. Hun har også et par røde prikker over leppa. Prikkene er ikke store, og ser ikke ut til å veske.

Hun har aldri reagert nå noe før. I natt sov hun med bomull nærmest kroppen da jeg tenkte kanskje at hun reagerer på ullundertøyet. Vi bruker nøytral vaskemiddel. Stakkar, hun vil bare klø. Innbiller meg litt at det kanskje er bedre i dag med bomull innerst -men kan jo være innbilling..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er trolig reaksjon på ull som du mistenker. Litt atopisk hud som følge av overgangen til kald og tørrere vinterluft er sammen med ull ofte det som utløser dette. Gutten vår slet med dette også i vinter. Anbefaler deg å kjøpe en fet krem med karbamid på apoteket. Smør morgen og kveld til det forsinner og deretter en gang per dag som forbyggende. Unngå ull (som trekker fukt ut av huden visstnok) til det er borte. Lykke til.

Skrevet

3 åringen vår har også litt prikker på huden. De er i store klaser spå størrelse som en knyttneve. Han klør litt også. Jeg smurte han med A-DERMA krem som legen anbefalt i fjor da han hadde veldig tørr hud. Dette lindret. Han bruker alltid ull innerst om vinteren og tror ikke han reagerer på det egentlig.

Prøv krem du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...