Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Pergo er et fertilitetsmiddel som skal øke muligheten for eggløsning dersom man har lange sykluser, ikke har el i det hele tatt eller av andre årsaker ikke har stabil og vanlig syklus. At enkelte her inne har fått det for seg at man får tvillinger og blir lettere gravid med pergo når man i utgangspunktet ikke sliter med fertiliteten er jo selvsagt bare sjøsprøyt. Man blir ikke mer fertil av pergo om man allerede er fertil.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Det er hormoner i tablettform som blir gitt til damer med veldig sjeldne eller uregelmessige eggløsninger for å kunne bli gravid. Utålmodige dibbere som ikke vet bedre tror at det bare er å ta pergo så blir man gravid med en gang og da gjerne med tvillinger...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Jeg regner med at dere som har svart nå ALDRI har slitt med å bli gravid, eller??????? Fy fader noe så dømmende! Har man prøvd i ett år så kan man få Pergo! Det er ikke noe man går å kjøper på helsekosten! Noen står flere mnd i kø hos en gynekolog, så er det undersøkelse og så bestemmes det om man får pergo. Skjerp dere! (ja, jeg er i den båsen)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 1341 her igjen: jeg kan legge til at de færreste av oss som må på Pergo er så BLÅST at vi bestiller det på e-bay.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Er vel ingen som har kritisert de som trenger Pergo, de som blir kritisert er de som ikke trenger det men handler det ulovlig fra utlandet fordi de ønsker seg tvillinger. Selvfølgelig unner jeg "slitere" å få de medisinene som skal til for å få en regelmessig syklus og større sjanser for eggløsning. De jeg kritiserer er de som lager innlegg her inne hvor de forteller at de er superfruktbare men vil lyve til legen eller bestille fra utlandet i håp om å bli gravid med flerlinger, uten å tenke over bivirkninger og farer. Og nei, jeg har aldri slitt, selv om det tok noen måneder å bli gravid, det anser jeg som helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Jeg er den første som svarte her. Og det er nettopp fordi jeg ER sliter at jeg syns det blir helt forjævli feil at superfertile "popper ut babyer så snart mannen nyser" skal lyve seg til, eller bestille pergo på nett, for å øke sjangsen for å få tvillinger. Eller fordi de ikke orker å vente 2 sykluser på at spira skal sitte. Jeg har 17 pp'er bak meg, ikke vært sagt ett ord om pergo her, fordi vi desverre har klart å bli gravide to ganger på denne tiden. Og selv jeg som ER sliter vet at pergo ikke gjør annet enn å booste EL dersom man ikke har det eller dersom man ikke har det ofte nok. Jeg har EL hver mnd, jeg blir bare ikke så lett gravid, og jeg har mistet de to gangene det har klaffet. Man blir liksom ikke så veldig mye mer frisk av å spise penicillin når man allerede ER frisk. Og man blir ikke mer gravid av å ta pergo dersom man ikke sliter med å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 Hvem ØNSKER seg tvillinger???? Ja, jeg hadde blitt glad om jeg fikk vite at jeg ventet tvillinger, men veldig nervøs også...snakker om arbeid!! Hadde aldri falt meg inn å gjøre noe aktivt for å sikre at det ble dobbelt opp av våkenetter, skriking, bleieskift, luftsmerter, og så videre...og så doble utgifter, og så årsalderen da ....hehe...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Trassalder...årsalder....stupide telefon....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Det var jeg som skrev desperat blir man jo... Jeg selv er jo desperat...hehe. Er sikkert fertil. Men man blir jo utålmodig. Og hva gjør man ikke for å få barn? Håper dere alle skjønner at vi damer er sårbare..og alle har sine såre ønsker
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Men det er så mange som ikke forstår at pergo ikke hjelper de som har eggløsning hver måned, det er en medisin for de som ikke har eller har veldig sjeldne eggløsninger. Om man har prøvd i flere måneder og ikke blitt gravid er det ikke sikkert det er fordi man ikke har eggløsning, og da er pergo helt nytteløst, gir bare masse bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Det er egoistisk å ønske seg tvillinger også! For fostrene er det mye tryggere å bli født som enling...skal man ønske seg det beste for babyen, er det ikke å dele plass i magen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå