Gå til innhold

Vurdere keisersnitt neste gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke gravid enda altså, men hvi så vurdere jeg keisersnitt.

Fødte vaginalt sist og har fått noen plager(problemer med å holde på urin når jeg danser og hopper), vondt ved samleie av og til(konstant vondt det første 1,5 året-brukte bedøvelse!!?)

I tillegg fikk jeg epidural som legen mener er den plagen i ryggen min nå, jeg blir følelsesløs/bedøvd en plass i ryggen(ganske stort området også)....

Hva ville dere gjort?Bare fint å høre andre erfaringer.........:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spinalbedøvelsen du får vet et planlagt snitt setter på akkurat samme måte som epiduralen, samme type bedøvelse som settes i ryggen.

Urinlekkasje får man gjerne uavhengig av fødsels eller keisersnitt, siden det er trykket på slutten av svangerkskapet med stor mage som presser på blæra som er ødeleggende. Du må knipe, knipe, knipe!

Så da er det smertene ved samleie igjen som årsak til keisersnitt. Det hadde ikke holdt for meg. Jeg ville født vaginalt om ikke fødselslegen hadde noe å utsette på det.

Jeg har selv både opplevd dramatisk fødsel som endte med store skader på barnet og på meg pluss keisersnitt som jeg måtte ta pga barnets sikkerhet.

Jeg hadde heller hatt en tøff fødsel enn et keisersnitt om jeg skulle ha en unge til.

Men du må jo nesten ta diskusjonen opp med gynekologen når du kommer så langt, jeg vet ikke hvorfor du har smerter. Kan en fødsel gjøre det værre, eller er det sannsynlig at det bare vil fortsette som det er? Dette kan jo ikke jeg svare på, så det er vanskelig å vite hva du skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...