Alba44 Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Har dere sett 3 D-filmer på kino med barna? Gikk det bra og kinoopplevelsen var den samme? Mener å ha hørt at det ikke er så bra for de yngste, men vet ikke så derfor spørsmålet.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Barn under 6 år skal vel ikke se 3D. Var vel på nyhetene for noen dager siden. De kan få dobbelsyn.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Det frarådes at barn i det hele tatt ser på 3D og tilogmed voksne bør ikke se så mye 3D filmer... Har du sett en 3D film selv så skjønner du kanskje hvorfor... Jeg kommer ikke til å ta med noen av mine barn på 3D film, før de er minst 10 år...... da skal jeg vurdere det først!!
Alba44 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2011 Takk for svar! Så dumt at de i det hele tatt setter opp barnefilmer på kino med 3D.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 har hørt at barn under 11 år ikke burde se 3D? det er jammen tungt for hodet og øynene! jeg ble overlykkelig da Ole brumm kom på kino uten 3D, for jeg hadde lovet gutten min at vi skulle på kino (for første gang) leeenge, men det var jo bare 3D barnefilmer... :@ idiotisk!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Jeg har vært på 3D-kino, og ble sliten i hodet. Måtte ta av meg brillene halvveis i filmen, for man bruker faktisk ganske mye energi på å se en film med de brillene
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Det er ikke anbefalt til barn under 6 år, men gutten som var på nyhetene forrige dagen fordi han hadde fått skadet synes var vel en 1.klassing? Det er visst viktig å ha på brillene hele tiden, for synet kan bli mer skadet av å se på 3D film uten 3D-briller, men siden det er slitsomt og anstrengende for øynene tar gjerne ungene av brillene.. Jeg foretrekker absolutt å slippe 3D, jeg får vondt i hodet og blir sliten i øynene av 3D.
Hufsla Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Jeg har hatt med barna på 3D kino en gang, før jeg visste det var skadelig. Yngstejenta synes ikke det var spesielt stas, og eldstemann kan faktisk IKKE se i 3D! Heldigvis blir de fleste 3Dfilmer også vist i 2D.
Alba44 Skrevet 19. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2011 Tusen takk for svar! Da finner vi på noe annet i dag.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Har prøvd det en gang med 5 åringen. Han likte det ikke. Siden har vi styrt unna. Hørte på radio i går at en 6 åring ble akutt sjeløyd etter en 3d film. Han var vist langsynt, uten at noen viste om det. Det hadde utløsende faktor. Siden barn ikke blir grundig sjekket på syn, kan mange være langsynt uten at foreldrene ikke vet det. Det ble videre sagt at synet utvikler seg fra man er 0-6 år. Å at 3D ikke var heldig for denne utviklingen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Herregud, tviler på unga blir BLINDE av å se på 3D film EN gang
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Herlighet, det er da ingen som sier de blir blinde, men de kan få en skade på synet og det er det virkelig ikke verdt! Filmer med 7-års grense vises ofte bare i 3D og de filmene trenger strengt tatt ikke barn under skolealder gå på. Filmer som er tillatt for alle, som f.eks Ole Brum vises som regel både i 3D og som vanlig film, da kan vi med mindre barn velge den gammeldagse versjonen. Null problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå