Gå til innhold

Depresjon/fødselsdepresjon- piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst en forlenget fødselsdepresjon(barnet er 1,5 år nå!!!).......

jeg har det veldig vanskelig til tider med et vanvittig krevende barn som hyler og griner.

Idag sa jeg til samboer at jeg ikke ville ha henne(selvfølgelig vil jeg det, måtte ta det tilbake), at jeg hadde lyst til å bare flukte fra alt...jeg er så sliten!!!!:(

Hva gjør leger/psykologer med folk som sliter med dette?Får man medikamenter?:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haaper du ikke tror medisiner er den enkle utvei for det er det ikke.

Glem aldri at depresjon handler aldri om at du ikke er nok gad i barnet ditt, eller at du er en god nok mor!

Snakk med legen din og si at du onsker hjelp.

Jeg vet at veien er lang, men det eneste som hjelper er faktisk aa jobe seg gjennom problemet.

Det blir bra skal du se:)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

jeg føler av og til at jeg ikke har følelser for henne:( men jeg er jo så redd for henne og overbekyttende at det MÅ jo være NOE der....

men hvilken behandling kan man få da?jeg synes det er så flaut....

Skrevet

Jeg fikk alvorlig fødseldepresjon med den første min. Jeg var først på samtaler hos fastlegen min. Han var av de fastlegene som faktisk kan litt om psykologi. Etter en del uker/mnd så fikk jeg prøve antideppresiva for å hjelpe meg litt på vei mens jeg fortsatte samtaler med han og en psykolog jeg fikk henvinsnig til. Var ikke en kjempe lett vei å gå men det gikk!

Masse lykke til!

Skrevet

takk:)

så bra at du fikk så mye hjelp:)jeg har snakket med en psykolog, men syntes det var flaut siden det var en venninne av svigermor:S

Skrevet

Oj, ja skjønner at den er litt kjip. Men da må du bare si at du vil bytte. Hun har uansett taushetsplikt da. Og du må aldri aldri være flau over å ha følelser! Dette kan skje alle! Er ingen fasit på hvem dette rammer og det er egentlig ganske velkjent men vi er fortsatt alt for pinglete til å snakke om vonde følelser. Vi skal bare være så forbanna lykkelige hele tiden.

Nei vært stolt av at du føler ting selv om det gjør dødsvondt! Alle vet at du elsker barnet ditt og at dine mørke tanker ikke har noe mot det å gjøre.

Du må bare stå på, jobbe deg igjenom alle de vonde tingene for å komme ut på andre siden som en mye sterkere person.

Håper du retter deg opp i ryggen og sier høyt til deg selv at dette skal jeg klare! Masse masse lykke til og jeg har troen på deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...