Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 å kjøpe altså ikke å få hehe neida, men er så utrolig lei av å bruke så mye penger på andre hele tiden, høres veldig egoistisk ut men det får være. Hver eneste måned er det minst en ofte flere som har bursdag, og til jul er det kjempemange å gi til selv om jeg bare begrenser meg til familiene våre. Så lei av å måtte stresse med penger og spinke og spare fordi jeg må gi andre gaver hele tiden, har ikke verdens beste økonomi. jada jeg vet, jeg MÅ jo strengt tatt ikke det, men jo jeg må jo egentlig det, det er jo en sosial norm.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 For 2år siden sa vi ifra til hele storfamilien at bare barn fikk julegaver av oss. Vi ønsket heller ikke å få noen gaver, men ville de gi til barna var det helt ok. Beste avgjørelsen ever! Bruker heller pengene på gaver til barna.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Ja, det er aaltfor mange gaver som gis! Særlig ille blir det hvis man skal få pynteting som besøksgaver i tillegg. "Jeg ville bare gi deg denne..!" Tanken er kjempegod, men har så mange pynteting at jeg heller vil ha oppmerksomheter som ripsgele, sjokolade, eller potteplanter.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Kjøp på salg å ha liggende et lite lager for enhver smak. Vips, du slipper å stresse rundt, og du sparer ved å kjøpe på salg..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 "Ja værsegod du! Dette er en gave som jeg har valgt ut til deg med kjempestor omtanke fra det enorme tilbudslageret mitt!" :-D
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Ja i år skal vi faktisk bare gi til barna til søsknene våre på begge sider, men er så mange likevel! Vi er en stor familie, og til småsøsknene våre som ikke har fått barn føler vi at vi bør gi til enda, og til foreldre..blir rundt 20 julegaver ca. Alt av ekstra penger i både november og desember går jo til dette, tenker hvert år at jeg burde sette av gavepenger i budsjettet faktisk, men gjør det aldri. Og ja burde vel kjøpe på salg eller fordele utover året men det blir liksom aldri slik, og ofte kjøper jo folk seg ting selv så er vanskelig å vite hva man kjøpe sånn lenge på forhånd..dessuten er det jo bursdagsgaver resten av året, hehe. Nei er så lei..og det verste er at alle tar det så personlig og blir lei seg når jeg spør om vi kan slutte å kjøpe gaver til hverandre så tør nesten ikke ta det opp mer. Til og med broren til kjæresten min, hvert år i alle år har vi gitt dem et gavekort på polet og har fått det samme tilbake, lik sum, bytting av penger altså, likevel vil han ikke at vi skal slutte å gi gave til hverandre, hehe helt sprøtt egentlig, men i år får de ikke så det så!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 handle på salg! genialt.. Kjøpte flere kari traa luer på salg i januar,nedsatt fra 299 til 99, så da er mine tantebarn sikret kule luer som jeg vet de blir å sette stor pris på. Fjorårets modell, men så kresen er ikke mine tantebarn i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå