Gå til innhold

I dag begynner hjertet å slå!


Bergensjente79

Anbefalte innlegg

Hvilken herlig tanke :) Det begynner å virkelig gå opp for meg at det er noen der inne! Prøver å ikke ta helt av, med tanke på at jeg bare er uker på vei, men man må jo tro at det går bra. Kjenner jeg gleder meg ekstra mye til jul i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det begynner å gå litt opp for meg også... Hold på den gode tanken <3

 

Det er litt vanskelig å ikke ta helt av, i årt tilfelle har vi ønskte oss dette utrolig lenge også. Jeg var veldig usikker når jeg så de 2 røde strekene for første gang, men har bestemt meg for å snu på det! Jeg har bestemt meg for å kose meg med hver eneste dag av svangerskapet, jeg vil ikke gå i den fellen at jeg i ettertid ser tilbake på denne tiden og tenker at jeg bare var engstelig, usikker osv.

 

Jeg er heller stolt og glad for hver gang jeg kjenner vonde pupper, oppblåst mage, eller at det strammer litt i rykk og napp i magen. Og jeg har lest side opp og side ned om at symptomer kommer og går, så jeg gjør som deg. Gleder meg til jul - og har bestemt meg for at dette går bra. Eventuelle andre tanker kaster jeg ut av hodet med en gang de kommer, ikke lett... men det har hjulpet masse. Nå er jeg langt mindre engstelig, og langt mer lykkelig og stolt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! er det ikke gøy :) hjertet begynner aa slaa i morra her hos meg... skal paa UL til tirsdag, og da haaper jeg at jeg faar se det lille hjertet banke ;)

 

endelig blir det en fin jul i aar!! det er jeg veldig glad for!

 

enig med deg mammaElisabeth! Viktig aa prøve aa ikke bekymre seg... man er uansett aldri forberedt om noe gaar galt... saa hvorfor gaa og ha det i bakhodet hele tiden da....

 

Jeg velger aa vaere positiv, og glede meg over graviditeten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk! :-) Det er helt ufattelig synes jeg, at allerede - etter bare noen uker så er det et pittelite bankende hjerte inni meg! :-) Et lite mirakel!

 

Jeg brukte altfor mye (unødvendig) tid forrige gang på å bekymre meg, engste meg - nå skal jeg prøve å nyte istedenfor!

 

Mest sannsynlig er dette siste gangen jeg går gravid - så da skal det jammen meg bli en positiv opplevelse :-) Det går jo som regel bra! :-)

 

Vi får hjelpe hverandre med å holde motet og humøret oppe, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere, det gikk jo så bra med førstemann, og det er ingen grunn til at det ikke skal gå bra nå heller :) Kjenner jeg er hakket mer avslappet denne gang, tok bare to graviditetstester mot 5 forrige gang ;)

 

Men jeg vurderer ultralyd før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, denne gangen har jeg tatt 6 tester, mot 2 på førstemann. Strekene har vært så utydelige, helt til idag. Var ikke noe tvil nei, er nok gravid!

 

Litt overrasket, for fødte jo bare for 6 mnd siden;) Samtidig veldig glad, prøvde jo på to tette - trodde bare ikke det ville skje på første forsøk ;P (men det gjorde det også med førstemann).

 

Har så lyst å fortelle alle jeg, men venter litt. kanskje til jul? :) Har lyst å ha denne hemmeligheten litt sammen med bare kjæresten jeg. Er så godt å bare gå rundt å smile litt sånn uten at noen vet hvorfor - sende noen blikk til hverandre og skjønne hva den andre også tenker og gleder seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ja det var tett! Men det har jo absolutt sine positive sider :) Min gutt vil være 2 1/2 når neste kommer. Det var nøye planlagt.. Skjedde på første forsøk med meg også- helt utrolig :) Begge ganger..

 

Jeg syns det er litt godt å vente litt med å fortelle det, er ikke helt klar enda.. Men ALLE går og venter på at jeg skal bli gravid, så det spørs om jeg kommer meg igjennom julebord sesongen uten å røpe meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det min tur å juble over et ekstra hjerte som slår inne i kroppen min. Synes egentlig det er helt vanvittig å tenke på, men det er likevel en herlig følelse. Idag er jeg også en dag lengre på vei enn mitt forrige svangerskap, som endte i SA, så derfor er hver eneste dag fra nå av verdt en liten feiring!! Gleder meg til den dagen jeg får se bevegelse, eller høre hjertet, men prøver å ikke være for stresset med det. Vil vente med UL, men har også lyst å være sikker når jeg forteller det til de nærmeste. Det blir første barnebarnet for mine foreldre, så jeg er spent på reaksjonen.. Spennende!!

Svigerfar døde forrige lørdag etter et kort sykeleie, noe som i utgangspunktet selvsagt er svært trist, men jeg lurer på om jeg kan bruke det som "unnskyldning" når julebordet står for tur til helgen... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...