Gå til innhold

Noe som hjelper mot bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har smerter i hodet, tenner og er ganske slått ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smertestillende, nesespray og å sove med hodet høyt i et ganske kjølig soverom. Drikk kald og ikke varm drikke.

Ofte er det virus og må gå over av seg selv, men blir feberen veldig høy eller han ikke blir bedre (men heller verre) etter 3-4 dager må han til legen og ta en crp, da trenger han kanskje antibiotika.

Skrevet

Prøv med neseskyller. Og så fins det en type homeopatmedisin som kan hjelpe, men husker ikke navnet på den dessverre.

Hadde kronisk bihulebetennelse i et par år og ingenting hjalp så jeg måtte operere til slutt....

Skrevet

Noen sier sikkert at det er lureri, men jeg kan med hånden på hjertet si at akupunktur ble min redning. Det og neseskyller som du får kjøpt på apoteket.

Ellers letter nesespray på trykket, eller en varm dusj hvor han prøver å blåse ut forsiktig av nesa.

Ikke la det gå for langt, jeg fikk rotbetennelse og måtte trekke en tann pga bihulebetennelse!

frem til han får behandlig, smertestillende og ro

Skrevet

Kombiner ibux/paracet + ligge høyt med hodet.

Har dere nese dråper event saltvannsoppløsning kan dette også hjelpe..

Kjerringråd: kok opp varmt vann hell i en bolle med litt sitron i eller lign. ta ett håndkle overhodet og dekk over dette + bollen og sug inn med nesen. Gjør vondt som F der og da men det hjelper sier noen

Skrevet

rinexin.. man får det hos legen.. begynte på kur igår jeg :/

Skrevet

Jeg har selv bihulebetennelse, og verker som faen i èn tann! Fikk antibiotika i dag, og hadde egentlig ikke tenkt å ta kuren... Men når jeg leste om deg over her som måtte trekke en tann pga dette så skal jeg søren meg ta kuren likevel! grøss....

Skrevet

Fenumax som du får i helsekostbutikken. Doble doser de første dagene, så man får løsnet på det.

Om det ikke hjelper, så er en tur til legen smart.

Ting som hjelper nå i kveld:

-smertestillende

- varmeflaske der det gjør vondt

- akupressur ( masser bestemt med en fingertupp i et par minutter på et ømt punkt omtrent der hvor øyenbrynene starter over nesen, og på et punkt ca 2 fingerbredder ut fra nesevingen, rett i underkant av kinnbeina) Det gjør vondt, men kan gjøre at det løsner og man får ut en del slim,

- dampbad med peppermynte eller eucalyptus

- nesespray

- skylling med lunkent saltvann ( det kan du lage selv). Om du ikke har nesehorn, så kan man snufse det inn i nesa fra en kopp.

Om mannen din stadig har bihuletrøbbel, så har jeg bare en ting å si : AKUPUNKTUR!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...