Gå til innhold

Tror jeg ble avslørt på jobb i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det at det gjør noe, jeg er 23+1, men det har vært litt moro at ingen har visst det..

Går i vide klær så så lenge magen ikke stikker lenger ut en puppene så er det ikke så mange som ser det.

Det er 4 stk som vet det; deriblandt 3 sjefer. Alle 4 vet at det ikke lenger er hemmelig, og at jungeltelegrafen går sin gang..

I dag stod jeg og snakket med en kollega da sjefen min gikk forbi og så sa han "syns du har fått litt mage jeg -spist litt mye til lunsj"

Da han var 3 meter fra meg sa han "Sikker på at det ikke er trillinger inni der?" Kunne ikke annet enn å le, og bekrefte, at "Ja det er jeg sikker på" -Kunne jo sagt ; "Ja, jeg vet det bare er 1" men så langt tenkte jeg ikke. En kvinnelig kollega begynte å le, og flere andre hørte ham, men ingen har sagt noe.

Men nå tror jeg iallefall de har litt mistanke, bare at de ikke våger å spørrre meg, og jeg -som den hormonelle heksen jeg er, -koser meg med deres uvitenhet og nysjerrighet hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er rar, men grunne er at selv om vi har et godt arbeidsmiljø, så er det stort sett bare i lunsjen vi snakker sammen, og da har det bare ikke falt seg inn at det har passet å si det...

Og det har vært litt gøy at det har vært min lille hemmelighet..

Alle vennene våre vet det, og jeg har lagt det ut på facebook, men tilfeldigvis har ingen av mine kollegaer fått det med seg...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Hehe, sannynligvis er det noen flere som har visst om det... eller mistenkt det;)

Men det er nå en slik regel om at man aldri skal spørre om folk er gravide, fordi det er utrolig flaut hvis det viser seg at de faktisk bare har lagt på seg litt*s*

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på at noen har fattet mistanke..

Jeg er overvektig i utgangspunktet og går alltid i vide klær, så for at noen skal se det så må magen stikke mer ut enn puppene, og det har den nettopp begynt å gjøre.

Jobber 100 % og har ikke vært borte fra jobb i svangerskapet så de har ikke fått noen mistanke der heller.

-Jeg mistenker alltid unge jenter som går fra å være frisk til å bli 100 % sykemeldt, for å være kvalme hehe (uten at jeg sprer mine mistanker selvfølgelig).

Har en kollega som jeg "vanker" litt med, og regner med at dersom noen hadde hatt mistanke hadde de spurt henne, men hun har ikke fått noen spørsmål, ei heller hørt noen rykter...

Hun kan heller ikke se det på meg sier hun

Skrevet

Jeg syns det er veldig spesiellt å ikke fortelle kollegene sine det!

Skrevet

Hadde sagt meg enig da jeg var i min forrige jobb, men i denne jobben så har det ikke passet seg inn at jeg bare har buset ut med det.

Hadde situasjonen bydd seg så hadde jeg fortalte det, men det passer seg ikke når man hver lunsj sitter og snakker om sport (veldig mannsdomiert, og så skal jeg plutselig buse ut me "Unnskyld meg, men jeg er gravid...."

Har som sagt en kollega som vet det og hadde forventet at hun skulle fortelle det videre, men hun er tydeligvis en som ikke løper med rykter..

Kommer alt ann på hvilket miljø man har på jobb...

Skrevet

Titter inn fra 3 trimester jeg! Ville bare si at jeg skjønner godt at du ikke har sagt noe. Er samme på min arbeidsplass, bare at der er det et dårlig arbeidsmiljø i mine øyner! Kan hende fordi jeg er relativt nyannsatt og ikke har klart å komt helt "inn" i varmen hos alle de andre som har jobbet der omtrent i flere tiår!

Jeg gikk fra å være frisk til 100% sykemeldt pga ekstrem kvalme, og snakket med sjefen og min nærmeste arbeidskollega om det. Men ingen andre. Kun i lunsjen det blir snakket om andre ting som ikke er abeidsrelatert og da har det ikke passet å buse inn å rope at jeg er gravid.

Hadde en samtale med en annen kollega og nevnte at jeg går jo ut i mammapermisjon i januar, da så han bare rart på meg:) Da var jeg 20 uker på vei. Men igjen, jeg er veldig slank og magen har vist veldig godt hele tiden, men pga dårlig arbeidsmiljø ( mye "kvinnelig baksnakking og sladder"), at jeg har vært sykemeldt veldig lenge og det at folk rett og slett ikke har spurt eller sagt noe heller så har det aldri blitt til at jeg har gjort det offentlig der:) Det verste er jo at de jeg visste om som var klar over det , aldri gratulerte eller sa noe heller.

Hele poenget mitt her er jo at det er ikke SÅ rart å ikke si noe til kollegaer osv alltid syns jeg:) De får jo helt sikkert høre det uannsett og i min verden er ikke det noe jeg går å roper ut om til alle.

Skrevet

Nei, ingen har spurt hverken meg eller min kollega om jeg er gravid, så da ble jeg nok ikke avslørt likevel...

Litt godt å vite at ingen på jobb farer med rykter... men ryktet om meg er kanskje ikke spennende nok hehe.

Det blir nok snart avslørt uansett; er 24 +4 nå og vi skal snart ut med jobb, så da blir det nok en anledning til å fortelle det..

Skrevet

hej enda en titter fra 3 tri

ikke noe vondt ment ,men det er kanskje også på tide at si ifra av hensyn til jobben,der skal planlegge vikar for deg.

Skrevet

Min sjef og hans sjef fikk beskjed i uke 11. Siden familien på daværende tidspunkt ikke var informert, ba jeg sjefene om å ikke si noe til andre.

I uke 12 ga jeg beskjed om at nå var det offentliggjort til familien og venner og at det ikke lenger var hemmelig.

I uke 19 kom sjefen min og "ba om lov" til å fortelle det til en annen sjef, og da sa jeg at det allerede lå på facebook, så det var bare å fortelle...

Men jeg tviler sterkt på at det blir tatt inn noe vikar i min stilling. Opplæringstiden er for lang, og krevende, og jeg kan ikke ta meg av den opplæringen...

Skrevet

Hver og en må gjør som de vil, synes jeg. Jeg har ikke fortalt det ( er snart i uke 13), og skal vente en stund med å gjøre det. Mine grunner til å vente er at jeg ikke vil bli sett på som fragil (jeg har en fysisk tung jobb), og vil bli behandlet akkurat sånn som jeg blir til vanlig til det blir mer naturlig å trappe ned på tyngre arbeidsoppgaver. Dessuten synes jeg det er godt å slippe å ha et babyprat-forum på jobben, jeg har nok av venninner, familie og dette nettstedet hvor jeg skal snakke om graviditete og alt det innebærer. Det kan bli for mye fokus på sin egen graviditet synes jeg, man er jo fortsatt seg selv til tross for endringene som skjer med kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...