Gå til innhold

Barnehage.. noe og reagere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3 år og har gått i samme barnehage siden han var 10 mnd. Har alltid likt denne bhg og de har hjulpet og tatt tak i ting som han har strevet meg.

Men så begynte han på stor avd. i høst, og nå har jeg begynt og reagere på en hel del ting..

Når vi kommer i bhg om morningen er barna på småbarnsavdelingen ofte ute, og er på "feil" side av bhg, småbarna er på en side og de store er på en side, men det er ikke det jeg reagerer på. Det er at de ofte er der uten tilsyn, ingen voksne og se.. og om det skulle skje noe så er det ikke sikker de vil høre barna gråte engang når de er på den andre siden av bhg.

Men det er flere ting jeg har reagert på også, en gang kom jeg og da holde flere av de store guttene på avd til gutten min og springe ut og inn, i bare sokkelesten og uten ytterklær på, kom inn og da satt det voksne bare der, ingen som hadde fått det med seg.

Og så idag når vi kom til bhg var det ingen av det kjente "tantene" der, og gutten min er skeptisk til nye mennesker og han er vandt til at når han kommer i bhg så kommer det en voksen og hilser på han og spør hva han vil gjøre. I dag var det ingen som reagerte når vi kom, og jeg hadde det litt travelt så måtte egentlig gå ganske fort, men gutten min stod der midt i rommet uten og ane hva han skulle gjøre. Så han stod der med tårer i øynene og strevde skikkelig, fortsatt ingen som reagerte. Etter 5 min kom det ei dame bort og begynte og snakke med han og ville ha han med på leken.

begynner og reagere på sånne ting, trodde bhg skulle være en stabil tilværelse..

Er det teit av meg og ta det opp med bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel et helt vanlig problem på store avdelinger (vet ikke om du med "stor" mener størrelsen på avd eller størrelsen på barna?)

Jeg mener at ansvaret blir pulverisert på de store avdelingene, særlig hvis det er mange vikarer til stede.

Skrevet

huff...ja jeg hadde tatt det opp med dem.

Glad jeg har poden min i en liten barnehage

Skrevet

Hvordan vet du at han stod der i 5 minutter med tårene i øynene om du selv måtte dra raskt? Jeg hadde aldri verden klart å sett på at jenta mi hadde stått sånn i 5 min om jeg selv var der..da hadde jeg fulgt henne inn og prøvd å fått henne inn i lek eller en aktivitet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...