Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 I februar var vi i dåp. Vi har enda ikke fått et takkekort. Er ikke det vanlig høflighet å gi et slikt tilbake? Jeg nevnte det for felles kjente av dåpbarnets foreldre. Jeg lurte da på om de hadde mottatt et takkekort. Men da kunne de fortelle at barnets mor hadde sagt noe a là..."Har ikke fått tid...og nå er det gått så lang tid uansett". Ikke at det er sååååå utrolig viktig med takkekortet, men synst jo det er utrolig sløvt. Klarer man ikke å få et barn og sende ut et kort?!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Jo, i min familie/vennegjeng er det helt vanlig å sende ut takkekort. Både når barnet blir født og hvis man gir gave til dåpen. Synes selv det er hyggelig å få
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Synes også det er obligatorisk med takkekort. Og synes også folk burde klare å sende de ut senest 3 mndr etter dåpen/ bryllupet/ konfirmasjonen osv.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Det er ikke alle som gjør det. "Før i tiden" gjorde man det aldri, da holdt det å takke pent "i hånda"
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg sender ikke ut - jeg takker alle der og da og kan også ta en telefon senere for å takke også. Vi er alle forskjellige og bør respekteres for det. Finnes vel ikke noe rett eller galt med dette? Jeg personlig synes det er helt greit å få takkekort men må jo ærlig innrømme at de havner rett i en skuff og blir kastet etter noen år - sånn er det bare :-) Men på den annen side - umodent svar av barnets mor- takke bør man gjøre uansett hvilken måte det blir gjort på!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Nei, ikke alle sender takke-kort. Vi har aldri gjort det, men takke har vi gjort.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Noen jeg kjenner, sendte ikke takkekort, ikke takket de for dåpsgaven da de fikk den heller. Reagerte litt på akurat dette. I min familie er det vanlig å sende ut takkekort/ takke når man får gaven
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Jeg er vant med at folk er høflige og sender ut takkekort. Det har vi også gjort. Syns de som ikke gjør det er sløve og egoistiske.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Jeg har alltid fått takkekort og kommer til å sende det ut selv også når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 Vi sendte ikke ut takkekort hverken etter navnfesten eller bryllup. Vi takket alle som var der for gavene og ringte de som ikke kom. Takkekort synes jeg er ganske unødvendig. De vi får selv tar vi jo kun et raskt blikk på før de går rett i bøtta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå