Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 hva mener vi da ? Er vi enige ? Som dette med belønnning... det funker her hos oss, og det er ikke maktmisbruk.... Eldste har vært med å lage en slag "arbeidsplan" http://www.familieverden.no/Oppdragelse/Grensesetting/Hvorfor-belonning-ikke-virker/
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Jeg er enig med Jesper her. Det å gi belønning for vanlig og normal oppførsel er en uting og det å gi belønning for hverdagsting som å feks. hjelpe til hjemme er ikke noe vi praktiserer. For hva vil skje den dagen belønningen opphører? Hva når man må gjøre ting, som feks. å vaske opp, uten belønning? Enkelte ting gjør man fordi det er god folkeskikk og fordi det forventes at man gjør det. Å belønne og premiere alt mulig rart skaper en generansjon med "bortskjemte drittunger" som ikke gidder å løfte en finger uten å bli belønnet for det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Barnet mitt har bl.a. ADHD , og vi ble anbefalt av blant annet PPT å ha belønning.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Men nå er det vel snakk om vanlige, normale, barn. Ikke unger med diagnoser.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Trenger vel ikke belønning for ALT ?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Jeg er hundre prosent enig med Jesper Juul når det gjelder dette. Og mye annet.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Jesper Juul er en kul fyr:) Hilsen erfaren lærer og mangebarnsmor. -Og råd fra ppt trenger nødvendigvis være et kvalitetsstempel(har et barn med bokstaver også, som nå klarer seg helt utmerket, og det skyldes ihvertfall ikke hverken bupp eller ppt)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 -nødvendigvis IKKE skulle det være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå