Gå til innhold

Hva synes dere om dette da?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med bf men vi bor sammen kun i helgene.

Jeg har fra før et barn med en annen bf.

Sammen har har vi et barn.

 

Jeg tjener halvparten av det han gjør.

Jeg betaler hele husleie, strøm og alt barna trenger.

Han har ingen utgifter annet enn sin egen bil.

I helgene deler vi på mat utgiftene.

 

Han betaler meg 2000 kr i mnd som et barnebidrag....

 

Jeg sliter sinnsykt med å få pengene til å holde hele mnd, mens han kan kjøpe seg akkurat det han vil.....

 

 

Hadde dere godtatt dette? han bor jo her kun i helgene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten må jeg av og til betale bensin penger om jeg skal noe å han må kjøre.

 

hi

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvorfor dere kun bor sammen i helgene, men personlig hadde jeg ikke orket det sånn. Synes ikke det er rett at alt av utgifter faller kun på deg, mens han kan kjøpe seg hva han vil. Har vært i et sånty forhold, og er veldig glad jeg fant ut at jeg og ungene hadde det bedre på egen hånd. JEg var glad i ham, men når han ikke forsto at det ble veldig skjevfordelt var valget enkelt.

 

Du må vel egentlig bare finne ut selv hvor mye du gidder og ikke.

 

Men nei, jeg hadde ikke godtatt det overhodet.

Skrevet

Uff, han høres skikkelig gjerrig ut. Hadde ikke holdt ut det der! Den som tjenter mest skal betale mest regninger. Slik er det i hvertfall her:)

Skrevet

Ja, hvordaden syns du selv det fungerer? Det hadde jeg aldri funnet meg i!

Skrevet

hehehe.. jeg syns bare det lukter svindel lang vei.

 

Dere bor sammen kun i helger? Hva med alle pendlere, som er borte på jobb eller studier, men har partner og barn hjemme? De må dele på utgiftene, og betaler ikke bidrag. Fordi en er gjensidig ansvarlig for sitt barn og sitt hjem.

 

Vær klar over at du kan bli tiltalt for svindel av NAV med dette opplegget. Han også kan bli tiltalt, like mye som deg.

 

60 000 i svindel av stønader som enslig forsørger tilsvarer fengselsstraff...... Og det tar ikke mange månedene for å ha fått 60 000. OS er 13 200 ca, en ekstra barnetrygd, stønad til barnepass.... Mye på en måned å svindle. Og alt må betales tilbake i tillegg til fengselsstraffen...

 

Du gjør deg til lovbryter. Du er ikke enslig forsørger.

Skrevet

jeg er i permisjon, han jobber langt unna. defor bor vi sammen kun i helgene.

 

slutt å beskyld meg for ting du ikke vet noe om

 

hi

Skrevet

Jøss, hva har bitt deg i dag HI skriver da ingenting om at hun har stønader etc. Sjekk fakta først, åpne kjeften etterpå bruker å være et godt råd...

Skrevet

Om han har en annen bopel som han bor i og betaler for så høres det ut som en grei løsning.

Skrevet

Beskylde? Du sier han betaler bidrag. Ergo regner du deg for å være enslig forsørger. Regner med at NAV er med med støtte til deg.

 

Jeg vet for mye om NAV og regler for enslige forsørgere til å bite på din "triste" historie her. Bare se realiteten, og det er ikke overfor meg du må stå til rette til syvende og sist. Det er overfor NAV og domstoler. At du blir redd, endrer ikke fakta.

 

Du svindler, og det gjør også din samboer.

 

Samme om det er 1000 mil fra der dere bor til hans arbeidssted. Han er pendler, og det betyr ikke at du regnes som enslig forsørger.

 

"Barnets foreldre anses for å leve sammen dersom de vanligvis har felles bolig, jf. § 1-5 fjerde ledd siste punktum, selv om de midlertidig bor adskilt av praktiske årsaker. Årsaken til adskillelsen kan være arbeid, utdanning, sykdom, militærtjeneste og fengselsopphold. Andre årsaker omfattes også av bestemmelsen så lenge det er klart at adskillelsen i boforholdet kun er midlertidig og ikke skyldes brudd i forholdet mellom partene. Det er en forutsetning for å kunne anvende bestemmelsen at partene har etablert seg i felles bolig, enten egen bolig eller at de for eksempel har bodd sammen hos en av partenes foreldre. Det er uten betydning om partene opprettholder fellesboligen under adskillelsen, dersom de senere skal flytte sammen igjen. "

 

http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/%C2%A7+15-5+Enslig+mor+eller+far.147767.cms

 

 

Tror du skal lese deg opp, før du blir tatt.

Skrevet

Bidrag??? Hva er det, om ikke en del av det å være enslig forsørger?

 

Flere gode råd enn å slutte mens leken er god, har jeg ikke.

Skrevet

Far kan gi bidrag til husholdningen når han er pendler. Han kan gi mor penger. Betyr da ikke at man er aleneforsørger. Det betyr at far gir mor penger så hun kan styre husholdningen.

Bidrag, tilskudd, penger fra "Knut" eller kall det hva du vil.

Skrevet

HI kaller det bidrag, og det er kun i aleneforelderlivet at det blir brukt.

 

Gjem det bak hva som helst, men HI bruker ordet bidrag. Og da trekker en sine slutninger.

 

Det hjelper ikke overfor NAv og politi at en liksom er alene, dersom en ikke er det. Du kan bruke alt du har til å overtale meg her, men det betyr lite, dersom det jeg sier her stemmer med HI's hverdag.

Skrevet

Men seriøst? Han gir 2000 kr i mnd som et slags bidrag. For å bidra siden han ikke er der i ukedagene. Det går da ikke gjennom nav og ingen har noe med hva foreldre gjør seg mellom. Det er jo bare en privat ordning.

Skrevet

Hun mener vel bidrag som "bidrag til husholdningen". Bidrag er ikke et beskyttet ord, vet du. Jeg fikk bidrag fra min far i går. Bidrag til nye vinterdekk, men nei, det er ikke incest inne i bildet og han er ikke far til mitt barn. Bidrag er et ord man kan bruke i mange sammenhenger. Det er ikke kun forbehold alenemødre og penger de får fra barnefar.

 

Og så lenge hun uansett ikke mottar andre stønader så er det ikke svindel. Far står fritt til å gi mor penger uansett om man er sammen eller ikke.

Skrevet

det kom kanskje litt feil ut, han gir meg 2000 i mnd for å slippe å betale noe for ungen sin når han er hjemme. altså jeg som kjøper, klær mat, medisiner om det trengs, leker, osv......

 

det er jo ikke farsbidrag gjenom nav, og jeg får ikke os....

slapp av :)

 

hi

Skrevet

Men, haha. Nav bryr da seg ikke hva en person kaller det på et forum på internett ;) Blir som at jeg skal si at jeg får månedlig bidrag fra mamma, og da burde de passe seg for nav i tilfelle de blir tatt for svindel. For jeg er over 18 år og barnebidrag får man bare opp til 18 år. Guuud..

Skrevet

eneste jeg får farsbidrag av er bf til det andre barnet mitt som min nåværende kjæreste ikke er far til!

 

kalte det bidrag pga det blir jo på samme måte som med første bf!

Skrevet

jaja.. enten lever du med de 2000 "ekstra", eller så får du skikkelig bidrag + alt annet NAV kan gi deg.

 

Men du tar vel mannen du. Han som bidrar med 2000 pr mnd til alt sammen......

Skrevet

ja jeg tar mannen, for jeg vil ikke leve på nav, og jeg elsker mannen min :)

 

hi

Skrevet

..og han koser seg med lommepengene og en dum dame hjemme til å ta alt, også barna....

 

OK.

Skrevet

Blir stadig mer sjokkert over hva folk finner seg i!

Skrevet

Overskriften din roper "dette er ikke rett", mens innlegget ditt rettferdiggjør din manns handlinger.....

 

Du vet det ikke er bra slik det er, men vil ikke innse det selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...