Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Dattera mi gikk på ibux ei ukes tid for 2 uker siden. Hun har nå startet på igjen med tre ibux om dagen. Begynnte i går kveld, så har fått tre doser. Men plutselig her istad begynnte hun å skrike hysterisk da jeg tok henne på magen (hun er 2 år) og gav seg ikke. Jeg spurte om hun hadde vondt.. og etter litt mer skriking fikk hun fram at hun hadde vondt i magen... Jeg laget en flaske varm melk til henne, og nå er hun helt fin igjen... Hva tror dere dette kan være da?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Ibux er hardt for magen, jeg får magesmerter av de fleste antiflogistika...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Ibux er ikke bra for magen. Kan hun ikke få paracet i stedet?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Jeg viste ikke at man fikk ibux til barn en gang. Hvis legen har foreskrevet det foreslår jeg at dere ringer og spørr. Om ikke legen er til stede kamn dere ringe giftinformasjonen. De kann alt sånt. tlf: 22 59 13 00
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Er det legen som har gitt klarsignal til at du gir henne ibux? Det er veldig hard for magen så om det er mulig er det mye bedre å gi paracet. Hvorfor gir du medisinene over tid?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Ibux er hardt for magen. Undrer meg litt over at hun skal få så mye ibux. Normalt sett skal man ikke gi det i mer enn tre dager sammenhengende til så små barn. Hvor stor er dosen, og er den foreskrevet av lege?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Ja, legen har bestemt at hun skal gå på det. Hun har en betennelse i beinet. Ibux er i tillegg til smertestillende også betennelsesdempende, det er derfor hun får det. Hun skal nå gå på det i to uker før de skal vurdere å gjøre noe annet desverre.. Hun er jo helt fin igjen nå, så det holder kanskje å se det ann å ringe om hun evt får vondt igjen? Takk for svar! hi
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Da min eldste var liten, så var Ibux forbudt til barn under 12 år..... Dette har visst endret seg, men likevel er jeg superforsiktig med Ibux til barna. Det øker blødningstendens i mage/tarm, og er hardt for magen. Der finnes alternativer. Hvorfor i alle dager står barnet omtrent fast på Ibux av alle ting? Der er da mye som er smertedempende uten å inneholde ibuprofen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 dosen er på 5 ml per gang. Det er i forhold til hennes vekt. hi
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 ibux er som alle de over skriver veldig hardt for magen... kanskje hun har faatt magekatarr... ville tatt en tlf til legen og spurt jeg...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Magekatarr? Hva er det? Og hva er symptomene?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Et GODT råd-------> Ta barnet med til en ny lege!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Enda et godt råd, gi Ibux sammen med måltid. Det hjelper ibuxen å passere gjennom magen uten å etse på slimhinnene i magesekken. Og ring legen dersom det skjer igjen. Hilsen apotektekniker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #14 Skrevet 19. november 2011 16:37 Les tråden før du svarer, barnet har en betennelse i beinet. Ibux er antiinflammatorisk. Betennelsesdempende. Det er faktisk bedre at hun får Ibux enn feks Voltaren, det er enda sterkere.... Som jeg skrev lengre nede, ta Ibux med et måltid, så er det ikke så hardt mot magen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #15 Skrevet 19. november 2011 Det med maten var et godt råd! Jeg pleier faktisk å gjøre det (helt tilfeldig da) Men lillesnuppa spiser veldig dårlig for tida, så spørs om det hjelper noe særlig da? Hun har i tillegg til betennelsen blitt tett i pusten, forkjøla og har feber... Så hun har ikke bare litt om dagen stakar.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå