Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 er akkurat blitt slutt med barnefaren, og jeg har ingen familie eller nære venner her jeg bor, så jeg blir alene under fødselen og akkurat det gruer jeg meg masse til
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Du vil ikke være alene! Du vil ha jordmor hos deg og sykepleiere og kanskje en jordmorstudent får deg som oppdrag og blir hos deg mer enn ellers? De tar GODT vare på de som skulle komme og føde alene altså! :-) Er det ingen som kan reise til deg og være sammen med deg nå da? Eller et sted du kan reise til?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Kan du ikke reise å bo hos familien din til barnet kommer?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Uff da! Absolutt ingen som kan ta seg fri og komme til deg? En fødsel er jo stort - du kunne trenge noen til å være med deg. Hva med å flytte nærmere venner og familie? Hvordan skal du klare deg helt alene uten hjelp/støtte/besøk etter babyen er kommet? Jeg kan godt være med jeg:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg fødte alene og syns det var helt toppers:-) Jeg er slik at når ting gjør litt vondt så vil jeg helst bare være i fred og jeg hadde blitt superstressa og irritert om jeg skulle hatt tilskuere. Nå var jeg heldig og hadde en rask fødsel (4 timer), men angrer ikke et sekund på at jeg fødte alene.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 er jo mitt 3 barn, så jeg vet hva jeg går til kan nok ikke flytte herifra heller, har ganske nylig kjøpt meg gård og fjøsen begynner endelig og fylles litt opp
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Du trenger ikke flytte. Det er fritt sykehusvalg. du kan velge sykehuset nærme din besteveninne/mor og reise dit når fødsel er i gang. Bor de langt unna bør du jo dra dit i god tid:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Hvordan i all verden skal du klare fjørsarbeid med nyfødt og to andre barn? Regner med dyrene trenger mat også natten etter du har født?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Informer på førehand under innskriving, så dei er ekstra forberedt. Trur og det går an å leiga inn ein doula nokre stader i landet. Går du til jordmor? Nokre jordmødre seier seg villig til å bli med på fødslar som ekstraperson. Kor bur du? Viss du skal føda på SUS så kan me gjerne vera venner så kan eg bli med deg! (har fødd to gonger sjølv, ventar tredje i feb) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 har ordnet med avløser i fjøsen når bebien kommer Og min søster kommer og blir her til etter fødselen, men vi bor 2 timer unna sykehuset, så hun har ikke mulighet til og bli med under fødselen siden hun skal passe hus og hjem da er bare fødinga jeg må ta alene men det er akkurat det jeg gruer meg til
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Når det er nr 3 så vet du hva det går til og det er bra. Jeg fødte nr 2 "alene" og det var en mye bedre fødsel for meg enn da bf til nr 1 var med. Bf ar til minimal hjelp og støtte. Det var mye bedre støtte i jordmorstudenten jeg hadde med meg hele tiden på fødestua med nr 2. Du vil sannsynligvis få en jordmorstudent med hele tiden . Det fungerte veldig fint i min fødsel
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 får jo litt dårlig samvittighet for og beslaglegge helsepersonell for slikt uff.....alt man tenker på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå