Gå til innhold

Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har havnet i en vanskelig situasjon og trenger noen råd!

Etter mye økonomisk tull med biomor, hvor vi betaler det meste for henne og ordner opp, har barnas far fått nok og ikke minst jeg. Nå har minste mann mistet bhg plassen pga av manglende betaling i hele år, dette fikk vi vite nå. hun betaler ikke noe, de har ikke noen tvkanaler lenger, og mye mer. Far vil nå kreve hovedomsorgen for barna, kan han kreve det pga økonomiske problemer?? Dette har pågått i allefall i 3 år nå som jeg vet. Lei av at vi må ordne opp og redde henne gang på gang, ikke en gang årsavgiften på bilen er betalt, eller forsikring... Dritt lei av alt dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere spurt om hun ser seg villig til at barnet bor hos dere en periode? Kanskje er dette noe hun trenger for å komme seg litt ovenpå igjen? Sånn ellers må dere jo bare slutte å betale alt annet enn barnebidrag da. Ev bare betale bhg plassen..

Dere får ikke hovedomsorg kun basert på økonomi,

Skrevet

Er i litt samme situasjon. Eksen hans er helt utrolig dårlig med penger, hun skulle ha hatt det greit nok, men hun evner ikke sette tæring etter næring, og prioriterer feil. Hun har store gjeldsproblemer, men greier ikke begrense seg.

Vi hjelper til når det må til for ungene sin skyld. Men vil ikke at hin skal tenke vi sitter for godt i det, og tar det for gitt at vi dekker alt med ungene. For det har vi faktisk ikke råd til.

Jeg er passe forbanna på hele rotet hennes. Har tilbudt meg å hjelpe. Jeg e god på budsjetter, på å holde utgiftene nede, jeg er flink med penger. Men hun vil ikke gi innsyn, hun vil ikke ta i mot hjelp.

Det synest jeg er jævlig arrogant v henne da hun til tider ikke greier å kjøpe mat til ungene.

De vil forresten ikke flyte fra sin bygd.

Skrevet

Ved sosialkontoret der jeg jobber går det automatisk bekymringsmelding til barnevernet ved foreldre sin andre krisesøknad, eller når de søskes om hjelp til strøm regning ved stengningsvarsel.

Da barnevernstjenesten ser på det som svært bekymringsverdig når foreldre ikke greier å sørge for basalbehovene til barna. Ting som sikkerhet, mat, varme, tak over hodet etc.

Ofte er det også slik at de som ikke greier å prioritere det viktigeste tingene, også har store mangler når det gjelder å dekke barnas øvrige behov også.

Dere kan faktisk be barnevernet hjelpe henne med å få orden på livet sitt, og få hjelp til å sørge for barnet sitt, slik at hun greier å prioritere å få økonomisk og mentalt overskudd til å ta seg av barnet.

Man må gjerne gå inn med inngripende arbeid i hjemmet på temmelig detaljert nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...