Gå til innhold

Fibromyalgi og varmebasseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at varmebasseng skal være spesielt bra for mennesker med fibromyalgi..

Har nå vært på trening i varmebasseng 4 ganger, og de siste to gangene har jeg slitt med svært mye smerter dagen etterpå.. Er dette normalt?

Er det slik at det blir bedre etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også slik i begynnelsen, men etter noen uker kjente jeg at jeg kunne slappe av og at det myknet veldig opp i kroppen min. Da jeg var innlagt på sykehuse i flere mnd fikk jeg god hjelp av varmebassenget

Gleden var likevel kortvarig, for denne behandlingsformen tok mer energi enn jeg fikk tilbake da jeg kom hjem fra sykehuset. Langt til bassenget, stress med å skifte, dusje osv, for ikke å snakke om at man blir ufattelig trøtt og mister all energi av varmebasseng. Hvertfall så varmt som det jeg brukte.. På sykehuset fikk jeg ro til å slappe av etterpå, men det fikk jeg ikke hjemme.

Skrevet

Takk for svar!

Synes nemlig det er litt rart, for den siste tiden har jeg faktisk fått til å trene zumba og spinning.. (har gått litt utover husarbeidet, men det er det verdt i begynnelsen!) Og har absolutt ikke blitt SÅ dårlig av zumba og spinning som jeg har blitt av trening i varmebasseng...

Håper virkelig det blir bedre etterhvert!

Er på AAP, og har ikke kommet meg i praksisen som jeg er på i det siste pga kroppen..

Vet jo at trening er alfaomega når en har fibro, så derfor jeg heller prioriterer det fremfor div husarbeid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...