Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Jeg har lært masse pussig på DB, og veldig mye om hvor utrolig ulike folk er! Noen dusjer 2 ganger i uken og er fornøyd med det, andre dusjer minst en gang for dagen og mener at alle som ikke gjør det samme er ekle. Noen vasker det meste på 90 grader, andre på 40 grader osv. Jeg er en av dem som nok tenker lite på basselusker og sånt. Det strå 40 grader på mange klær, og 60 grader på noen. Jeg orker ikke å bruke tid på å sortere mer enn hvit/lyst og sort/kulørt, så her går absolutt all klesvask på 40 grader. Og ja, undertøy også. "Æsj!", tenker sikkert noen nå. Men våre klær blir da faktisk rene. Videre vasker vi håndklær og sengetøy på 60 grader, og opplever også at disse blir rene. Selv om barn har hatt tisseuhell, eller spydd. Dusje gjør vi voksne annenhver til hver dag, og barna 1-2 ganger i uken (alle under 10 år). Ellers greier vi oss med vanlig vask. Og, det er slett ikke alltid jeg husker å be barna om å vaske hendene før måltider, eller at vi husker å skylle all frukten osv før vi spiser den. Som regel, men ikke alltid. Og det hender det går en uke før badene blir vasket, og litt lenger tid enn det burde før vi vasker over diverse overflater osv. Ikke at det er rotete og skitten hjemme hos oss, men vi er ikke de som skurer hele huset annenhver dag heller. I følge noen her inne skulle vi da sikkert ekle og pestbefengte, og burde vel svømme i sykdom og diverse. Men vi gjør faktisk ikke det. Tvert i mot. Vi er sjeldent syke. Vi har totalt 30 dager vi kan være hjemme med sykt barn, men det er sjeldent vi bruker mer enn 2-4 av dem på et år. Mannen har en sykedag siste året, jeg to. Vi får stadig beskjed om spysyke, barnesykdommer osv som går på skolen, eller i bhg, men ingen av barna får det. Så da tenker jeg litt at kanskje det er nettopp fordi vi er så "urenslige" av oss? Altså at barna, helt fra de er små, blir møtt med litt bakterier og sånt, og derfor tåler mer. Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Dere har omtrent de samme rutinene som vi har hjemme når det gjelder hygiene, bortsett fra at jeg er litt hysterisk på håndvask (yrkesskade, er sykepleier). Når det gjelder kroppsvask, klesvask, husvask osv. er det noe som heter "rent nok", vi lukter ikke og vi er ikke syke på noen måte når vi dusjer annenhver dag og vasker undertøyet på 40 grader. Jeg er forresten nøye med at alle bytter sokker, undertøy og underskjorte hver dag, oftere ved behov.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Høres helt normalt ut! Bortsett fra å vaske hendene før måltidene. Det er jo ganske normalt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Ja, vi gjør det vanligvis, men ikke alltid. Spesielt dersom vi bare har vært inne mellom middag og kvelds, da husker vi sjeldent å vaske hender før kveldsmat. Ellers så bytter alle sokker og undertøy hver dag og sånt. Vi verken lukter eller ser uflidde ut altså HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Samme her HI. det hender jeg glemmer og be barna vaske fingrene før måltidet, men som regel blir det gjort! Jeg føler vi er rene og anstendige jeg. Tenk på hvor ekle de måtte vært før i tiden da? da de badet et par ganger i året og nøyet seg med klutvask ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå