Gå til innhold

Ok å løfte babyer under armene bare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å løfte babyer kun innunder armene? Såklart med fingrer som støtter hodet om det trengs? Evt bør man ikke gjøre dette på små barn eller tyngre barn? Tenker på om det er skadelig for skulderledd, eller om man klemmer for mye på brystkassen eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri tenkt på.

Hvordan skal man da løfte en baby?

Skrevet

Ser noen løfter med ei hånd under rumpe/rygg, og andre under nakke/hode/skuldre, men føler det er litt knotete...

Skrevet

Når de er bittesmå er det vanlig å løfte slik du beskriver her (en hånd på rumpa og en på ryggen/nakken). Men når barnet er blitt noen måneder og sterkere i kroppen er den varianten du beskriver i hovedinnlegget helt kurrant :-)

Skrevet

Hæ? Armene???

Jeg løfter dem alltid etter bena.

Skrevet

selfølgelig er det ok, du ødelegger ikke noe skulderledd eller slikt...

Skrevet

iflg kiropraktoren skal man ikke løfte en baby slik, kan visst føre til låsninger i ryggen

Skrevet

Nyfødte har reflekser som gjør at de faktisk kan løftes etter hendene. Hold en finger i hver håndflate hos en nyfødt, og klipa slår til. Og de kan løftes, for de kliper hardt fast. Som apebabyer, faktisk.

Du ødelegger ingenting ved å løfte som du beskriver, HI.

En nyfødt har nettopp gått gjennom det hardeste et menneske vanligvis går gjennom i livet. Fødselen. Og om de da ikke tåler å bli løftet, så finner jeg det utrolig merkelig. Samme hvordan de løftes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...