Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Vi er 4 venninner som har holdt sammen siden barneskolen. Vi har gledet oss til en venninnekveld med kino og mat lenge nå, vi er nemlig mammaer som skal se Twilightfilmen, he he. Men ei av jentene har invitert med seg to til på kinoen og hun ene skal også være med og spise før filmen. Vi andre kjenner ikke disse jentene, har bare snakket med de sporadisk på fester etc tidligere. Det er kanskje usagt men det var ikke meningen at det skulle være en kveld for å dra med seg folk for å være fler bare. En venninnekveld, ikke blanding av venninneflokker-kveld. Er det normalt å bare dra med seg ekstra folk når en er så få i utgangspunktet? Eller er det feil av meg å synes det legger en demper på stemningen rundt bordet når praten blir hemmet av å ha en fremmed der? (jeg har null interesse av å bli mer kjent med den som skal være med å spise, ikke min type person i det hele tatt) Jeg kommer selvfølgelig ikke til å være uhøflig i kveld altså! Måtte bare lufte litt...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Jeg skjønner deg godt. Det var lite gjennomtenkt av venninnen din. Det er nok ganske sannsynlig at de andre jentene tenker som deg. Litt seint å si noe nå, men neste gang dere avtaler en slik kveld, ville jeg avklart på forhånd at det bare er dere som skal. Du får bare gjøre det beste ut av kvelden
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Herrgud så smålig av deg!!!! Du har jo to andre du kan snakke med da hvis du på død og liv ikke kan bli kjent med disse to ekstra. Gjør det noe da at det blir med to ekstra????? Syns det er så bra når folk sier at de ikke trenger å bli kjent med flere, de har nok venninner.... Samma, men jeg skjønner virkelig ikek hva problemet er, og syns det overhodet ikke er noe å bli snytt over.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Forstår deg godt hi! Hun burde iallefall spurt hva dere andre mente om dette.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Slik jeg tolker innlegget ditt så er det ikke så ofte dere i venninnegjengen tar en "helaften" og da syns jeg det er sært å invitere andre med. Jeg ville sagt fra. Ikke fordi jeg ikke vil bli kjent med nye mennesker eller for å være sær og ekskluderende, men det er ikke ofte vi jentene går ut sammen (vi er også en gjeng som har holdt sammen siden barneskolen) og da er det bare oss. Det er poenget med det hele. Man kan invitere andre med når som helst, men ikke på slike kvelder.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Skjønner godt at du reagerer ja. Tolker det sånn at dette ikke er noe dere gjør for ofte, så da blir det litt mer spesielt å treffes når dere først treffes? Var lite gjennomtenkt av henne å invitere med seg andre, uten å spørre dere først......Ikke så lett å vite hva man skal si om sånt, men jeg hadde nok bare dratt med uten å si noe spesielt, og kost meg likevel. Hvis det blir noe spørsmål i ettertid, så går det jo an å ta opp. Kan jo evnt høre med de andre hva de synes? Men jeg synes ikke det er helt greit å gjøre sånn. Hadde ikke gjort det selv, uten å høre med de andre inkluderte først:-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Jeg skjønner deg godt hi. Når det er en "fremmed" tilstede, blir praten HELT annerledes enn med bare gamle venninner. Det blir mye mer høflighetspreg syns jeg, når det er ukjente der.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Synes det hele hørtes ut som en fjortis gjeng jeg da.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Er det smålig av meg å føle ubehag ved at gruppen vår blir forstyrret sånn? Det hadde vært smålig av meg å fryse ut den det gjelder, det hadde vært smålig av meg å SI noe til venninnen det gjelder, det hadde vært smålig av meg å gjøre noe i kveld som får venninnen min og hennes venninne til å føle seg ubekvem. Det har jeg ingen intensjoner om å gjøre og jeg kommer til å ha det koselig men ikke SÅ koselig som det kunne ha vært! Det er ikke ofte vi går ut og finner på noe sammen. Jeg hadde sett frem til en kveld med venninnene mine. Jeg har selvfølgelig også andre venninner som jeg KUNNE ha invitert med dersom det hadde vært en slik kveld, men jeg tolket det ikke slik og jeg følte at stemningen ville vært merkelig med å føre sammen folk som ikke kjenner hverandre til denne typen kveld. Settinger hvor det er bra å gjøre slikt er jo til fester for eksempel eller middagsselskap hjemme. Akkurat her ble det feil. Og jeg er ikke slik at jeg ikke vil ha flere venninner, jeg vil ta vare på kjernevenninnene mine så klart! Jeg føler bare ikke noe gryende vennskapsforhold med denne ekstra gjesten... OG jeg vil velge mine venninner selv takk, he he. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Enig med deg, utrolig fjortis. Det er en middag og kino liksom!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Jeg synes det høres ut som om denne venninna di prøver å gi sine venninner, flere venninner. Ingenting å ta på vei for.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Jeg hadde også reagert. det morsomste jeg vet på sånne kvelder er når vi mimrer om gamle dager og er skikkelig interne
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 HI her... Det gikk faktisk dårligere enn forventet... Vi møttes til å spise og kom kjapt i prat om helt normale ting, vi er alle mammaer så barna og fødsler (jepp, null stress med å diskutere fødselen min med fremmede) og felles erfaringer med føden og barsel etc. Plutselig kommer det utbrudd om hva kjæresten hadde fortalt til en på jobben hennes. Så var det snakk om et utslett hun hadde over hele kroppen og at hun hadde vært på legevakten hele dagen. Prøvde å pensle samtalen over på generell irritasjon over telefonkø på legekontorene men neida, ganske kjapt ble det lagt ut om psykiske problemer og hvordan folk behandlet henne etc. Jeg satt bare og måpte til slutt! Jeg hadde forventet å ikke kunne snakke om private venninnetemaer, men å få hele den baggasjen til vedkommende lagt frem slik? Jeg tenker, hun er sikkert på utkikk etter flere venninner som nevnt over her, men dette var da vitterlig ikke en klok fremstilling av seg selv? (og hvis hun mot all formodning skulle kjenne seg igjen her så får det bare være. Utallige venninnegjenger hadde nok jentekveld fredag kveld og så BreakingDawn på kino rundt om i dette landet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå