Gå til innhold

Jeg er 15 uker på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

for ett par uker siden kjente jeg masse liv ifra magen. Den siste uken har jeg ikke kjent noen ting :(

Var hos jordmor for en uke siden og da fant hun ikke hjertelyden, men sa at hun hørte at den sparket og ikke trengte å beskymre meg... Begynner å bli litt engstelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjente masse liv for et par uker siden var det nok bare luft du kjente. Kan enda drøye både en, to og tre uker før du kjenner skikkelig liv. Og det er enda en noen uker før du skal kjenne dette daglig.

Menge "kjenner liv" tidlig, men i virkeligheten er det bare luft. Er ikke alltid like lett å skille fra hverandre.

Skrevet

jeg kjente ikke liv før i uke 20 ca.....

men er du bekymra så kontakter du alltid jordmor:)

Skrevet

Vel, hvis du er engstelig så synes jeg at jordmor eller lege virkelig burde høre på deg!

Jeg har selv erfaringer med en magefølelse som stemte men som ikke ble hørt på...

Skrevet

Forstår godt uroen din! Var der selv!

Kjente liv i uke 15, og stort sett hele tiden de første dagene.. Men plutselig roet det seg :P -skrev ett innlegg i "spør jordmødrene" om det tilog med :P

Dette er vist helt normalt! De har så god plass, og snur og vender på seg hele tiden. Så både hjertelyd og spark varierer veldig.

I uke 17,begynnte det pån igjen og nå i uke 21 er det mindre -men jeg kjenner at han sparker "bakover" mot ryggen min isteden.

Hvis du er urolig, så er det mer en grunn nok til å få UL rekv. hos fastlegen. Så gjør heller det, en å gå å være redd! :)

Masse lykke til! :)

Skrevet

...og for de som nå skal fortelle meg at det var luft, så er det nøyaktig samme følelsen som jeg har nå-bare mye sterkere nå! (ok,kanskje mer "leamusfølelse" i starten) Har hatt "dunk" ifra første stund jeg merket det, og det ble bekreftet når jeg var på UL i uke 15 og han sparket/beveget seg -jeg kjente det, og så det på sjermen samtidig ;)

Kjente det utenpå i uke (16/)17. (legen flira når han sparket til dopleren under us..;)

Så joda, noen kan kjenne det tidlig allerede første svangerskap :) (hjelper å være tynn sikkert)

Skrevet

glemte å sette inn "nick" på siste :P hehe

12:50

Skrevet

Jeg vet at det var spark jeg kjente for ett par uker siden. Var på ultralyd, og når babyen sparket kjente jeg det. Dette er 3 barnet mitt så jeg vet hvordan det skal føles.

Det som engster meg er og at jordmor ikke hørte hjertelyden og jeg nå ikke kjenner spark slik jeg har tidligere....

Hvis jeg ikke kjenner noe i løpet av helgen får det bli en tur til jordmor/lege på mandag.

Takk for svar.

Skrevet

Huff, ikke godt å gå helgen i møte med så uro!

Du kjenner din egen magefølelse best :)

Lykke til da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...