Gå til innhold

dere som har ammefri fra jobben, se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan praktiserer dere dette, og hva slags jobb har dere? Hvor gammelt er barnet og hvor mye ammer du?

Jeg skal tilbake i jobb om 2 mnd, jenta mi er da 1 år. Ammer fortsatt mye, hun er ikke glad i fast føde. Tar heller ikke flaske, så er spent på hvordan det skal bli. Jobber som sykepleier, og skal gå rundturnus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dersom jenta di blir et år når du er tilbake på jobb igjen, må du faktisk til fastlegen din for å få en bekreftelse på at du fortsatt ammer henne for å få ammefri timer med lønn.

Jeg begynte på jobb igjen da nurket var 10 mnd gammel, da tok jeg ut 2 timer ammefri på slutten av dagen. Jobbet da fra kl.8 - 13.30. Siden jeg er ingeniør og jobber mye på kontoret, tok jeg ikke lunsj, spiste heller foran skjermen, dro derfor hjem halv time før tida :) Det gikk kjempe bra, ikke noe problem. Ammet han før jeg dro på jobb, og selvfølgelig rett etter jeg kom hjem. Dersom du vurderer å ta ammefri fra jobben, er det lurt å gi beskjed til arbeidsgiveren slik at de kan planlegge mtp bemanningen. Lykke til!

Skrevet

Her er mini straks ett år. Jeg er også sykepleier og jobber tredelt turnus. Ammer mye fortsatt og mini er heller ikke glad i fast føde, spiser ikke middag. Det var rett og slett ikke mulig å gå tilbake i jobb når han er så avhengig av meg (tar ikke flaske). Så jeg har tatt permisjon uten lønn og jobber bare ekstravakter, tar da ikke nattevakter. Tar ammefri i begynnelsen og slutten av vakta. Ellers kommer pappaen med mini på jobb for å få pupp. Litt stress ;) lykke til!

Skrevet

Jeg jobbet 7 uker da han var 9 md og tok ut kun en time på morgenen. Litt for at det ikke skulle bli så hektisk da. Jeg er lærer. Jeg ville ta det ut om morgenen for det var lettest for skolen.

Skrevet

Jeg jobber på kontor. Hadde 2 timer pr dag i 3 mnd, og 1 t pr dag i 2 mnd. I begynnelsen tok jeg en time i begge ender, og på slutten tok jeg 1t om morgenen. Men jeg har flexitid da, det er ingen som bryr seg om når jeg jobber, så lenge jeg er der i kjernetiden (9-14).

Gjest summerbee
Skrevet

Jeg jobber på kontor og har 2 timer ammefri med lønn hver dag til barnet er 1 år. Så det blir ca 1 mnd ammefri for min del. Kommer på jobb kl ni og går kl tre.

Skrevet

Hei. Jeg er statlig ansatt, og arbeider tredelt turnus. Begynte arbeid igjen da lillegutt var 11 mnd. Tok ut to timer ammefri i 3 mnd. Nå er lillegutt 14 mnd, og jeg tar ut en time ammefri per vakt. Tenker å fortsette med det ut året. Selv om jeg har en jobb som er veldig hendelsesstyrt, har det aldri hindret meg i å ta ut ammefri, så arbeidsgiver er veldig bra på å tilrettelegge der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...