Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Mannen min har avtalt å ta med ungene våre og en venninne av eldste i svømmehallen i dag. Jeg har ikke det minste lyst til å bli med. Har ganske mye annet å gjøre, men blir det "galt" å sende jenter i første klasse og en fireåring i svømmehallen med pappaen? De to eldste kan svømme litt (25 m) men kan jo ikke sies å være helt trygge i vannet. Hadde dere tenkt at det var greit at deres datter var med far til en venninne i svømmehallen slik, eller hadde dere tatt det som en selvfølge at både jeg og faren skulle være med?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Selfølgelig hadde jeg tatt det som en selvfølge at du også skulle ha vært med!!! Såfall når de ikke er helt svømmedyktige!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Det hadde IKKE vært aktuelt at datteren min skulle tas med i en herregarderobe og dusje sammen med menn hvis hun var i skolealder. Det hadde heller ikke vært akseptabelt at en mann skulle passe tre barn som ikke er svømmedyktige - jeg hadde vært livredd for sikkerheten til barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Jeg syns faktisk det bør være med 2 voksne. Regner med at 4 åringen trenger 1 på seg hele tiden, og da blir jo de større jentene overlatt til seg selv. Hva om en må på do? Da må alle bli med...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg var alene i badeland med en på 8 og en 11. For å si det sånn, jeg hadde mer enn nok med å holde styr på de to;)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 De eldste jentene går uansett i damegarderoben. Det har de gjort alene et år allerede. Yngste bruker vinger i basenget og de eldste svømmer OK, men selvfølgelig ikke slik at man lar dem være alene i basenget. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal deffinere "svømmedyktig", men de er sån i overgangsfasen. Jeg har vært lene med dem en annen gang. Det fungerte greit, men noen ser kansje annerledes på det om det er en far som tar dem med. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 I et badeland ville ikke jeg gått med tre heller, men dette er en svømmehall med et 25 meters baseng og et varmt 12 meters baseng. Som regel er vi bare i 12 metersbasenget der ungene kan stå på bunnen i det meste av basenget. HI (Jeg hører på dere, det er bare det at jeg virklig ikke har lyst i dag ;-))
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Vel, kanskje du burde se deg i speilet og si til deg selv at du har ikke lyst, men du skal bli med og gjøre det til en kjekk og koselig opplevelse for alle som er med! Du kan gjøre alt du hadde planlagt en annen dag og når du først er der så skal du jaggu ta kose deg du også vil du se! Sånn...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Det er ikke så enkelt. Noe av det jeg skal gjøre er å bære takstein opp på taket slik at snekkerene kan få taket vårt ferdig før helgen. Det lar seg ordne, men det blir dyrt å få noen andre til å gjøre det og litt farlig å gjøre jobben selv i kveld etter at det har blitt mørkt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Forde snekkerene nå driver å setter opp lektene som steinen skal ligge på og ikke vil ha opp steinen før de er ferdige med det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Ja det er tre barn på en person, men det er da badevakt i hallen, så det går bra. Far får heller be barna holde seg til ham, slik at han har oversikt.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Det hadde vært ok for meg på to betingelser. De to største må kunne gå i damegarderoben og ordne seg alene. Og alle tre ungene må holde seg til 12-meters-bassenget. Ikke noe problem :-)
Anna Nym :o) Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Enig med Tilda med to små. Avtale på forhånd at alle tre er i samme basseng hele tiden. En fireåring som er trygg i vannet og har armringer (trygg= ikke trenger å henge på en voksen) trenger ikke en person alene. Og må fireåringen på do må alle opp, men de to største klarer vel å gå alene?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #14 Skrevet 18. november 2011 Sier nesten herregud folkens, selvfølgelig kan han dra alene med de. Helt sikker på et voksent oppegående menneske klarer tre barn i en liten svømmehall.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #15 Skrevet 18. november 2011 Jeg hadde ikke hatt noe problem med det!! jeg går ofte alene i svømmehallen med mine egne tre barn. de er 3, 5 og 7. Bare eldste kan "svømme", dvs klarer seg fint i vannet alene, kan hoppe på dype og komme seg inn til land, får ikke panikk om han ikke når grunnen osv. kan sikkert svømme omkring 25 meter han også - har ikke akkurat testet han.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #16 Skrevet 18. november 2011 Så lenge pappaen er svært trygg i vann og det er rolige og fornuftige barn ser jeg ikke problemet. Hilsen en som er livredder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå