Gå til innhold

Uke 16 og mye tanker...


Maibaby<3

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Flere som ikke føler seg veldig gravid om dagen?

Jeg har ikke fått noe særlig mage jeg er ganske høy og

forholdsvis slank så kan jo være derfor:) og dette er min

første!

På kvelden er magen mye større men "faller ned" igjen til

morgenen;) tenker mye på om det virkelig er noen der inne og

kan nesten ikke vente på UL om 2 uker!!!:D

Er fortsatt en del kvalm og svimmel, slitsomt men nå

tar jeg det som et godt tegn!!;)

Når fikk dere mage?? Og når kjente dere liv?:)

Jeg har kjent noe krampelignende bevegelser men ikke vet

jeg om det var barnet eller kramper;) ikke lett når man ikke

vet hva man skal kjenne etter;)

Har en jordmor som sier alt til sin tid og det er jo sant:)

Har ikke hørt hjertelyd med doppler for jordmor mente det

gir så mye stråling fra seg, noe som ikke er bra for fosteret mens det

enda utvikler de viktige organene:) så syns det hørtes fornuftig ut!

Så vi har smørt oss med tolmodighet og veldig klare for UL!!!;):)

Hvordan føler dere det om dagen??:) håper på noen svar:)

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg er gravid for andre gang,men mistet forrige gang så dette er den første hvor jeg har symptomer. Jeg har fått stor mage allerede,men er lav og tynn i utgangspunktet så tror jo det kan være en grunn. Jeg kjenner ikke liv, eller det jeg kjenner tror jeg er luft og andre ting, men er helt vanlig å ikke kjenne noe på en stund enda da :)

Jeg synes du er heldig som ikke har fått mage jeg, selv kunne jeg ønske den var helt flat så lenge jeg visste det var i orden der inne :o))

Jeg har allerede tatt ultralyd og det var morsomt, så bare nyt dagene og se frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) sant det! Er jo bare at man venter på denne magen da;) men den kommer når den kommer;)

Spennende blir det!!:) lykke til videre i svangerskapet ditt!!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror du kan slappe helt av ang. størrelsen på magen. Hvis du er første gangs gravid tar det lengre tid før magen popper ut. Jeg er tredje gangs gravid og venter tvillinger, er også i uke 16. Jeg har kjent litt liv, men det tror jeg er kun fordi det er to, slik at det blir mindre plass.

Men jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om magen, jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt om morgenen og utover dagen, men når ettermiddagen kommer går jeg nesten vaggende hjem fra jobb med en ganske så stor mage som sitter høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at jordmødrene sier så mye forskjellig. Jeg har fått beskjed at det ikke er noe farlig med doppler da det sender ut lydbølger, hvis man snakker om stråling er det nesten verre å snakke i mobiltlf eller ha mobiltlf ved sengekanten. Jeg har hatt mage en stund, men det er sikkert fordi jeg har en del kg for mye fra før, men nå har magen blitt rund. Men det er vanlig at magen ikke kommer før senere. Kjente også liv på torsdagen, akkurat som en sommerfugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er merkelig å få høre forskjellige ting fra jordmødrene!

Men men:) syns det er greit nå siden det er så kort til UL!:)

Ja er nok vanlig med at mage kommer seint like vanlig som at den kan komme tidlig;) har nok de siste dagene følt litt mer at det er litt mage der. På kvelden er det like før den sprekker;) mye luft enda tror jeg! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er som deg, førstegangs og 16 uker.

Jeg har heller ikke fått noe særlig mage, men legger jeg godviljen til ser jeg jo at det byner å skje noe ;)

 

Har ikke være kvalm eller noe, så var veldig etterlengtet å få høre hjertelyd for noen dager siden :D

 

3 uker til jeg skal på UL, såååå lenge å vente, men nå byner det heldigvis å nerme seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du "venter" på magen. Du er sikkert en av de som plutselig eksploderer ;) Det er ikke vanlig å kjenne liv før i uke 20 ca så du behøver ikke bli urolig om du ikke har kjent noe til nå! Jeg er en av de "heldige" som har mage allerede (14 uker på vei med nr to) det sies jo at man blir fortere større når man har vært gravid før. Men det er ikke morsomt med alle kommentarene altså... "Er du sikker på at det ikke er to inni der da?" Åh, jeg holdt på å bli gaaal i forrige svangerskap og blir det sikkert nå og ;) Men det er herlig den dagen man kjenner liv da, så gled deg til det. Du kan jo bli mere bevisst på slike "leamus" dirringer i magen, det er babyen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:) plutselig kommer den vel!!;) eller magen er jo stor på kvelden;) har de siste dagene hatt mye "leamus" dirring i magen..hmm.. Det er kanskje baby jeg kjenner da??!:D så spennende asså!! UL om 6 dager!!:D gruegleder meg!!:)

Takk for svarene jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...