Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Måtte bare lage et innlegg på dette, svarte også tråden om hvor økonomisk man er ..... Jeg er ganske økonomisk når det gjelder å handle på salg, utstyr og klær, kosmetikk etc. MEN jeg er ikke gjerrig, og det er stor forskjell. Elsker å diske opp med gode middager til familien og venner. Vet om mange som er superøkonomisk, har flere hundre tusen på sparekonto og samtidig er veldig gjerrige og det er det mest usjarmerende jeg vet. De hater og spandere på middag f.eks. MEN elsker å bli bedt bort til andre, for da er det jo gratis. Hater sånt! (hehe er litt opp i dagen her nå, så derfor så inspirert.....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Jeg er økonomisk i hverdagen nettopp for å ha ekstra å bruke ved spesielle anledninger. Når jeg ikke sløser året rundt, har jeg råd til å kjøpe julegavene jeg ønsker å gi uten å tenke for mye på prisen (men legger ikke vekt på at det skal være dyrest mulig, heller da), jeg har råd til å ta regninga på restaurant uten at det går ut over annet, og jeg har råd til å være med på diverse spleising i vennegjengen/på jobb uten at jeg trenger å gremmes. Hadde jeg sløst der det ikke har betydning hadde jeg ikke hatt denne muligheten, det er nemlig begrensede ressurser på kontoen min....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Jeg som hadde sjanse til å kjøpe meg en jakke i går. Samboeren min ville spandere. Ser på en flott jakke som satt som et skudd, men den kostet nesten 3000, så jeg hadde ikke samvittighet til å kjøpe den... Der har dere meg i et nøtteskall. Er ikke gjerrig bare økonomisk, syns faktisk den ble for dyr. Selv om det var en jakke som skulle være varm i kulda, tåle vind og regn...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Jeg har samme innstilling. Syns det er fint å spare litt når jeg kjøper ting, så utnytter tilbud og salg, men er raus når det gjelder familie/venner. Elsker også å bli bedt til middag, men det er mest fordi jeg slipper å lage middag Når vi er bedt til middag tar jeg alltid med noe, f.eks. spør jeg om jeg kan lage dessert og tar med, eller en kake. Blir det takket nei til har jeg aldri opplevd at kokken ikke setter pris på en liten oppmerksomhet som eske sjokolade eller blomster.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Vi har så mange gjerrige venner, at jeg har kuttet ut å invitere de på middag. I flere år har meg og min mann styrt på med kalkun og skikkelig middag med drikke på nyttårsaften. 3 året ble vi lei, da vi ikke en eneste gang har blitt invitert på middag til de vi pleier å invitere. Da bestilte vi ett hotellrom og gikk ut og spiste. Perfekt! Null stress, rimeligere for oss og energi til fantastisk sex etter rakettene. Dette er konsekvensen av å være gniten, det blir ikke noen invitasjoner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå