Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Er nærsynt, styrke -1,5. Bruker briller/linser. Er 5mnd gravid, og har siste mnd kanskje fått mer vondt i hodet og at brillene ikke er like "sterke" lenger.. Minnes å ha lest en plass en gang om endret syn og gravid eller noe, men er det en konstant (burde jeg vurdere sterkere briller) eller variabel som vil gi seg?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Ja, hormonene kan gjøre at synet endrer seg. Normalt bedrer det seg etter fødsel. Så derfor har det lite poeng i seg å endre styrke på linser/briller i graviditeten, om man da ikke ser veldig dårlig såklart. Jeg har normalt syn til vanlig, men i graviditetene får jeg så dårlig mørkesyn at jeg bl a ikke tør kjøre bil når det er mørkt.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Takk for svar! Googlet litt og fant noe. Mye rart som skjer med oss når vi er gravide,altså...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Ja! Jeg har tatt synskorreksjon. Har vanligvis perfekt syn. Nå derimot, ser jeg like godt som en hjort i frontlys!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 hehe, huff da! Håper det blir 100% igjen etter amming! Har selv dager som det er verre en andre.. Pusser brillene hele tiden, men det hjelper ikke Arg, litt irriterende, skal inrømme det. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Jeg har perfekt syn ellers. Men da jeg gikk gravid ble jeg på en måte litt nærsynt. Og det var tåkete til tider. Kom bare i perioder og er helt borte etter at ungen kom ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå