Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Men jeg er liten i vekst, 157cm. Med veldig kort overkropp... Allerede nå i uke 21 begynner jeg å få utrolig vondt i ribbena på sidene og hele ribbensbuen i front av "presset" når jeg sitter. Magen er ikke størst enda, men vil dette bare bli verre etterhvert som den vokser? Det er jo i underkant av 140dager igjen Eller kan jeg få et blaff av håp om at når magen legger seg mer "utenpå" så vil presset gi seg?! Finnes det i det hele tatt noe (korsett ell lign) å gjøre, annet en å halvt ligge i sofaen, eller gå? -Det ser umåtelig teit ut når man er på besøk hos andre... Corny spm egentlig, men har sett mye annet rart her inne før.. hehe.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #2 Skrevet 18. november 2011 Hei Nå er jo jeg hele 163 høy men kjenner problemet ja Begynte tidlig å få vondt i ribbebeina. Nå er jeg i uke 33 og det gjør drit vondt til tider. Må sitte å holde beina hans nede av og til. hehe Jeg er lav også har jeg nok ett kort liv så er ikke all verdens plass der inne. Gleder meg til han legger seg lenger ned, selv om jeg egentlig synes han presser nok på blæra alt Men sorry ingen tips desverre Jeg må bare dytte han ned.. :S
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 jeg er 156, å fikk min andre for 5 mnd. siden.. med nr 1 presset det veldig masse på ribbena mine, å det ble ikke bedre før hodet kom ned i bekkenet, å ungen fikk litt mer plass.. å da var det ikke noe annet å gjøre enn å sitte-ligge i sofaen, ser ganske teit ut ja, men hvis ikke fikk jeg så vont! men med nr 2, kjennte jeg nesten ikke press i det heletatt! begge guttene var ca like store, men det har nokk litt med hvordan de ligger. Men som sakt, jeg er også veldig lita, å de kunne ikke vokse noen annen vei enn utover, så jeg så jo ut som en hval! den sprengmagen.. du må nesten bare sitte eller stå slik som det er best for deg, også må du bare la folk syns du ser teit ut
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Takk for svar, godt å vite at det ikke bare er jeg som er rar! Gleder meg til å se hvordan det blir etterhvert ja, magen er allerede rimelig "struttende".
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg er akkruat like høy som deg, 157cm. Sitte vanlig i sofaen gikk ikke, så det ble beina i sofaen og nesten liggende på noen puter. Ingen som kikka rart på meg om jeg var på besøk, de så jo kulen min på magen. Og den ble til slutt diger, men ettersom den vokste så "sank" den mer nedover slik at det ikke gjorde like vondt i ribbeina. Men når ungen turnet som mest inni der holdt jeg ofte hånden min øverst på magen og presset den inntil ribbeina slik at ungen ikke sparket meg der. Min mor har enda vondt i ribbeinet etter min søster sparket henne i ribbeinet når hun lå i magen, så jeg tok mine forhondsregler kan en vel si.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 ..Oj Fare for ribbensbrudd også, skjønner jeg Skal vokte meg, takk! HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Jeg er som deg HI, og jeg har vært gravid tre ganger, og det har ikke vært noen behagelig opplevelse noen av gangene... Jeg er såpass kort i overkroppen, at jeg ikke fikk utnyttet nedre del av lungene i de tre siste mnd av hvert svangerskap, slik at det så faktisk ut som jeg hadde kols på røntgen og MR-bilder i flere mnd etter fødsel. Men det gikk over, altså! Du må bare stå/ligge/sitte sånn som du føler det mest behagelig, men jeg syns det ble bedre i forhold til press på ribbeina når de sank ned i bekkenet rundt uke 30!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå