Gå til innhold

Svigermor, er snill med klarer ikke se feil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermoren min er så vannskelig, hun vil at alt skal være perfekt, når det ikke er det glatter hun bare over. Ser hun ikke at folk har det vondt og trenger hjelp i stede for at hennes rykte må være plettfritt? Kjenner jeg blir så sint innvendig.. Kan ikke si noe om dette til henne heller, da blir hun rasende på meg.

Nå har vi funnet ut at min mann er steril og svigermor, som er livredd for å få på seg at dette er hennes feil, (det er forøvrig ingens feil, han er født slik) Skylder dette på vårt sexliv, og må hele tiden påpeke at hun overhode ikke har noe skyld i det.

Blir rett og slett frustrert over henne. Der er alt enveiskjørt.

I tillegg har min svigerbror ALVORLIGE rusproblemer, det har han hatt i ca 10 år. Akkurat nå er han inne i en god periode, og hun later som om at problemet aldri har eksistert, jeg mener at det er nå man kan nå frem til han. Vi har diskutert dette opp og ned og er skikkelig uenige. i tillegg syr hun enorme puter under armene på dem alle sammen, min mann ble rett og slett reddet av militære, dette sier han selv. Han ble sendt til militære som en gutt som ikke var istand til å ta vare på seg selv, og kom ut som en mann.

Måtte bare blåse litt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ha snakket med min mann om dette og blitt enige om hvordan vi hadde løst dette sammen. Jeg har en svigermor som kan være en prøvelse innimellom, ting må skje slik hun mener de skal skje osv. Vi har lenge prøvd å liste oss stille i dørene, men det orker vi ikke lenger. Meg og min mann har blitt enige, blir min svigermor sint eller sur får hun bli det. Stenger hun oss ute får hun gjøre det, vi gidder ikke liste oss lenger, hvertfall ikke i våres eget hjem.

For oss har det fungert veldig bra, hun tar ikke veldig mye kontakt lenger men når vi først er sammen så har vi det veldig mye bedre enn vi hadde det før. Vi må alle gi og ta for å få ting til å fungere, og har hun ikke lært seg det må hun bare se å lære seg det om hun vil ta del i vår familie. Dette er jo slik vi lærer våre barn også, så det blir feil for oss å la farmor holde på slik ovenfor våre barn også, de ser og hører de også. Etterhvert så skjønner de mer av oppførselen hennes også.

I forhold til din svoger så ville jeg tatt kontakt med han uten å gå gjennom svigermor. Hun har ikke noe med hvordan forhold du og din mann har til han. Jeg syns det er veldig bra dere vil støtte han, og det mener jeg en familie skal gjøre utansett om det kan gi familien en ripe i lakken utad. Dere må nesten ta ett oppgjør med dere selv for å finne ut hva dere ønsker, hvilken verdier dere har og vil gi vidre til deres barn. Barna får jo med seg hva dere gjør og lærer utifra det.

Skrevet

Det er en grunn for at dem heter svigermor. Se askepott og du vil forstå.

Skrevet

askepott, har jo en forferdelig stemor :P

Skrevet

synes den tilkommande svigermora til Askepott verkar hyggeleg eg??

Stemora derimot....

Skrevet

Du får ta del i "skuespillet" i familieselskaper, og ellers behøver du ikke snakke så mye med henne. Hvem har bestemt at du skal opptre som deres familieterapeut?

Sønnene hennes er voksne, så hun er i grunnen ikke nødt til å engasjere seg så mye i deres problemer.

Jeg er fullstendig åpen for at hun kan ha gjort mange feil i oppdragelsen av barna sine, men nå er barna voksne og da må barna selv ta tak i sine liv og finne ut hvor de står nå.

Ingen foreldre er perfekte, og det er veldig mange som har noe å bearbeide i forhold til hva foreldrene gjorde og ikke gjorde i oppveksten.

Hvis hun en dag vil avtale familieterapi eller psykolog må det være hennes eget valg, og ikke et valg du tar for henne der du vil gå inn som hennes sjef eller psykolog. Om hun er overfladisk, angår deg egentlig ikke i noen stor grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...