Gå til innhold

Svigermor uttaler navnet på datteren min feil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå føler jeg ikke at jeg kan rette henne flere ganger.

Utrolig frustrerende!!!

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en kamp mannen din burde ta!

-og når datteren din blir stor nok, lærer du henne til å si "jeg heter ikke ...., men ...." når hun hører navnet sitt utales på den måten... ;)

Skrevet

Jeg må nok bare lære henne opp til å si det selv ja. :)

Skrevet

Kanskje hun har taleproblemer?

MIn mor uttaler også navnet feil på et av barna mine, men det er ikke noe jeg gidder å bry meg. Vet at hun har problemer med å utale R og barnet mitt har R i navnet sitt.

Skrevet

Nei, hun har ikke taleproblemer.

Hun legger rett og slett trykket feil når hun uttaler det! (type Oliiiver/Olliver som er varianter av guttenavn).

Syns det er utrolig irriterende, for nå som jeg ikke retter henne så er det som om hun ikke gidder å prøve å si det riktig.

Argh!

Skrevet

Det var visst noe av den samme kampen når min søster og jeg var små.. Bestefar(farfar) var ram på å uttale navn på "sin" måte. Selv de "enkleste" navn.

Søsteren min f.eks ble Cammilla,med trykk på m, isteden for Camilla... Tror mamma til slutt bare ga opp, og disse navneuttalelsene ble hans "trademark" ;)

Vi brøy oss lite når vi vokste opp, det var bare sånn bestefar var...

:)

09:59

Skrevet

Søsteren min er 30, men bestemor og bestefar på ene siden klarer fortsatt ikke å uttale navnet hennes slik det skal. De har liksom bestemt seg for å legge trykket en annen plass...synes nok det blir "penere" da... Vi barnebarna har spøkt og flirt av det gjennom hele oppveksten.. Bestemor har en trang for å gjøre alt så fint og flott... Tror ikke barnet ditt vil bry seg så mye om det, og viss det gjør det, så kan det godt hende din svigermor heller hører på et lite barn som er frustrert og rasende over at bestemor ikke sier navnet hennes riktig, enn på deg....;)

Skrevet

Svigermor her uttaler også navnet til det ene barnet mitt feil.

Han heter Nicolai, uttalt rett frem. Hun sier Nicolaa-y. Grusomt irriterende selv om det ikke er et verdensproblem. Men jeg overser det. Har gjort det fra første dag. Jeg bare bruker navnet hans oftere når de er her og håper de en vakker dag er i stand til å si det på riktig måte. Men det holder meg ikke akkurat våken om nettene;)

Skrevet

Her har vi også det problemet. Jenta heter Alva med trykk på første A. Hele svigerfamilien sier det med trykk på siste A grrr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...