Gå til innhold

Drittdårlig lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt sjokkert etter å ha fått min første lønn etter å ha vært vikar i barnehage. Om jeg hadde jobbet fast hadde jeg hatt en årslønn på 240 000. Det er jo ingenting. Går det virkelig an å leve av så lite?. Glad jeg tar utdannelse jeg, forhåpentligvis med bedre lønn etter endt utdannelse. Barnehageansatte fortjener bedre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En førskolelærer som jobber i barnehage tjener mer enn hva du får som ufaglært. Og det er ikke uvanlig lønn for en ufaglært i en hvilket som helst jobb å tjene 240 000kr i året. Med fagbrev eller bachelor tjener man fort en del mer. Er ikke alle med fagbrev som tjener så himla bra, men bedre enn uten fagbrev ihvertfall

Skrevet

Ehh, ja, det går fint an å leve med så lite. Tilsammen tjener mannen min og jeg ca. 400.000 i året og vi klarer oss flott. Vi lever godt og har også både leilighet og bil, men ikke økonomiske problemer.

Drømmen er så klart å ha mer penger, men det kommer

Skrevet

Dersom man er enslig klarer man jo aldri å få lån av banken med denne inntekten. I hvert fall ikke i de store byene..

Skrevet

Vet du, det er ikke for å virke dum men hvordan klarer dere det?

Vi har ca 650 000 sammen, men med hus, bil og to barn syns jeg til tider det er vanskelig å få for eks spart eller reist.

Skrevet

Vi klarer det fint for vi sløser ikke og kjøper ikke de dyreste tinga. Vi bruker sjeldent penger på oss selv da datteren vår kommer først. Vi er igrunn veldig økonomiske :)

Så klart, noen ganger blir det trangt, men har aldri gått sultne eller i minus :) Vi er også i syden en gang i året (ikke nå mer siden vi har et lite barn)

Skrevet

Det var ekstremt dårlig, og muligens langt under tariff for ufaglærte..!

De jeg vet om som ikke er fagutdannet/ pedagoger og likevel jobber i barnehage tjener ca 270 000- 320 000. Og selv da snakker vi jo om lav lønn.

Skrevet

jeg klarer meg på 210 000,- så

Skrevet

Oi... Det var lite... Har selv jobbet i barnehage, men kun et engasjement når jeg var 18 år, og kun i ca. 3 måneder.

Enig i at barnehageansatte fortjener bedre, ikke rart at det ofte er altfor få ansatte og vanskelig å få vikarer.

Anser meg selv som heldig, har 250 000 i året (som blir forhøyet om jeg får fast jobb) uten vgs eller annen utdanning. Jobber ikke i barnehage...

Skrevet

Ja, nå forstår jeg også hvorfor de sliter med å få mer eller mindre faste vikarer inn i barnehagene.

Skrevet

Oj, det var lite penger!

Jeg sitter på et kontor hvor jeg kjeder ræva av meg pga lite arbeidsoppgaver, og får 400.000 kr i året. Og det kreves ikke noe annen utdanning enn videregående skole i denne stillingen.

Jeg blir helt oppgitt over at de som har en av Norges viktigste jobber får så dårlig betalt. Ser på mamma som har jobbet med barn hele sitt liv, og hun sitter nå med en utrolig lav pensjon. Nei, dette er virkelig en av sakene politikerne burde ta en bedre titt på... !

Skrevet

07:53 Helt enig, er overbevist om at flere ville valgt å jobbe i barnehage om lønna var høyere. Den er jo forholdsvis lav for førskolelærere også sammenlignet med andre yrkesgrupper med tre års høgskole/ universitets-utdanning. Litt sykt å tenke på at " samfunnet" lønner de som tar ansvar for det viktigste i samfunnet, barna våre, så dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...