Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Gruer meg til jobb hverdag jeg skal på jobb 1, og gleder meg til å gå på jobb to. Legen min har mast lenge om at jeg bør sykmeldes, helst en mnd. Kan jeg da sykmeldes gradert, og gå på den kjekke jobben?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Du får spørre legen. Kan ikke se at det skulle være noe problem..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Den jobben som regnes som hovedjobben blir "rangert" først så om du feks. blir 50% sykemeldt så disse prosentene tas fra ekstrajobben og ikke fra hovedjobben. Bortsett fra i særskilte tilfeller der man ikke kan, pga. sykdom, utføre jobben på hovedjobben, men man kan jobbe på bijobben (eks. om man er trailersjåfør og har knekt foten. da blir man sykemeldt fra trailerjobben, som er hovedjobben, men man kan jobbe på ekstrajobben som er å sitte på et kontor, noe man fint klarer med knekt fot). Men som hovedregel så går hovedjobben først.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor maser legen om at du bør sykemeldes? Du kan sykemeldes fra en av jobbene ja, dersom det er en årsak til at du fungerer helsemessig i den ene, men ikke i den andre.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Jeg har ikke noen hovedjobb. Ansatt i fylkeskommunen på to forskjellige skoler. Høyest prosent på møkkajobben, men vikariat. Lavest prosent på kjekkejobben, men fast jobb. Legen har sagt at gradert sykmelding er bedre enn ingen sykmelding, og hun sa også sist at om jeg ikke hadde blitt merkbart bedre til neste gang - og det har jeg ikke, jeg har blitt verre) Så kunne jeg velge mellom en sykmelding eller innleggelse, hvis ikke kom jeg ikke til å overleve sa hun. hi
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 woho! Skal til legen i morgen, og legge frem forslaget. Har ikke så lyst på hverken 1 mnd full sykmelding eller sykehusopphold. takk for alle svarene
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 Hvilken jobb som er hovedjobben har ingenting å si. Du kan være gradert sykemeldt fra hvilken som helst av jobbene dine, men det må være helsemessig grunn til at den ene må utgå (f.eks. at det er på den jobben du får angstanfall).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå