Gå til innhold

sove på eget rom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte din lille pode og sove på eget rom?

min kar er snart 9 måneder og har nå lagt han på eget rom! siden far snorker veldig "høyt" og vekker han ganske ofte på natta!

men kjenner at jeg har en blandet følelse med og ha han på sitt eget rom. har ikke den kontrollen og oversikten jeg har til vanlig! han sover stort sett hele natten. og virker ikke som han bryr seg om at han har byttet rom. kanskje det bare er værst for mor?

hvor gammel var din når h*n byttet rom!? og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann: 12 dager.

Andremann: 5 dager.

Skrevet

Ca. 5-6 mnd. Det var pga latskap. Mye lettere å amme babyen når h*n sover ved siden av meg.

Skrevet

hi her..

han har sove på samme rom som oss på grunn av amming. og min skjennerelle redsel for at han skulle dø.

men det va slutt på natte amming når han va 6 måna, han har bestandig sove i si ega seng. har aldri hatt han ilage meg i senga våres. like at senga er min og mannen sin

Skrevet

Er vel anbefalt at barnet nærmer seg året, før det flytter på eget rom.

Skrevet

hi her..

koffer skal dem være rundt et år? har det noe og si på trygghet eller krybbedød?

Skrevet

Det heter "generelle". Ser forresten hvor du er fra basert på dialekten din, litt morsomt =)

Mini lå inne hos oss til han var ca 1,5. Samsov til han var 10 og ikke ville ha pupp mer. Og det kommer vi til å praktisere med nestemann.

Skrevet

Minsten her var sikkert rundt 6 mnd, sover på rom sammen med søstra

Skrevet

Det er vel trygghet, med tanke på om de spyr seg ut i søvne og lignende.

Skrevet

Barna mine var:

2.5 år (måtte flytte til større leilighet først)

8 mnd

10 mnd

Og den utroilig deilige frihetsfølelsen etterpå var bare... ahhhhhh. Aldri mer sprinkelseng på vårt soverom, nå er vi ferdig! Alle sover bedre nå :)

Skrevet

De var 2 mnd begge to. Da sov de mye bedre faktisk. De flytta ikke langt da, og vi brukte babycall også, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hi, e du fra mo i rana?;-) mi flyttet på eget rom da hun var 2 mnd :-) gikk kjempebra!

Skrevet

Hi her....

hehe, nei e nok ikke ifra mo i rana. e ifra finnmarka! vist æ skal skrive helt på dialekt så ser du kanskje det. prøve og skrive bokmål her, før har fått snyt tidligere sia æ har skreve på dialekt ;) også har æ snev av dyskelsi, så skrivinga mi ekke helt tipp topp.

han lille kan snu sæ alle veia og regne med at han skrik vist han spy. soveroms døren går over enn ann. så har mi og hannes dør litt åpen så æ høre om det sku være noe. har flyttet han mest på grunn av snorkingen til mannen, som til tider er helt grusom og vekke mæ.

så skjønne at han klare og vekke ungen fler ganga i timen når han sett i gang.

Skrevet

15 mnd. Men hun har alltid sovet i egen seng da.

Har enda en reiseseng inne på vårt som som hun kan få komme opp i når hun har mareritt eller er syk osv, og nå er hun 2,5.

Skrevet

Det er anbefalt til barnet er 1 år pga. krybbedød. Dette står på landsforening for uventet barnedød.

La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving

Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...