Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Er regelen i barnehagen der jeg har mine, skjønner om de skal på tur eller noe, men det er jo en litt snodig regel? Barnehage er jo ikke obligatorisk, og det er jo en tjeneste vi betaler for? Begynner på jobb 11, og jobber til 7 (da ungene legger seg)... vil gjerne se dem når jeg kan:(
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Så du mener at hele barnehagen skal innrette seg etter dine arbeidstider da? Du får slutte å jobbe hvis det er ett sånt stort problem for deg, så får du nok av tid sammen med ungene
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Helt vanlig at det er kjernetid i barnehagen. Det at du betaler for tilbudet og at tilbudet er frivillig gir deg ikke retten til å gjøre som du ønsker (noe du sikkert også ble informert om da barnet begynte i barnehage og som du har akseptert ved å ha barnet i barnehagen samt at du betaler for dette)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 har aldri hørt om en slik regel, og tror ikke noe på det heller
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Men innrette seg hvordan? Det er jo ikke slik at han går glipp av noe han skulle ha lært el. Og dette ble ikke opplyst om før vi takket ja til barnehageplass, det eneste som ble opplyst om var åpningstidene (07-17) Når man kjøper en tjeneste burde slik opplyses om mener jeg. hi
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Dette er bare tull! Selvom det er en kjernetid i Bhg så vil det ikke si at alle MÅ være kommet til den tiden. Men Bhg ønsker veldig at alle skal være kommet til da. Du kan levere og hente barna når du vil i Bhg sin åpningstid. Du betaler faktisk for plassen og den kan du bruke som du vil. Men skal hele barnehagen på tur, så er det jo sånn at du bør være der før de går, så du slipper å lete etter de:) men du kan levere når du vil så lenge de er i Bhg området!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Men allikevel litt tidlig å sette grensa allerede klokka ni.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 Derder er ikke tull nei. Her er kjernetiden 10. Og de blir skikkelig sure visst vi ikke er der til da..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 De har ingen rett til å bli sure på hvordan du bruker plassen til ditt barn. De skal passe på og ta seg av barna som er der, uansett når de kommer. Selvom de har kjernetid! Ingen mister plassen sin pga de ikke leverer til riktig tid så.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Når en kjøper en tjeneste følger ofte noen vilkår, som feks kjernetid i barnehagen. Kjernetiden er praktisk for barnehagen siden den gjør planlegging og gjennomføring av aktiviteter lettere. Barnehagen er ikke obligatorisk, så foreldrene kan velge om dem ønsker å benytte tjenesten eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Syns det var litt tidlig grense. Men syns også det er ok med en grense. De skal jo kunne ga en viss rutine på dagen. Hvis ungen din skal ha glede av det så bør han jo være der i kjernetiden. Ellers blir det vanskelig å organisere aktiviteter. Barnehage er jo ikke bare tilholdssted.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Ikke fått noe info om kjernetid. Kommer til å klage til kommunen. hi
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 10-14 er tida de må være der her... Men jeg har levert seinere flere ganger, det går greit så lenge jeg gir tydelig beskjed dagen før. Snakker om det dagen før, og da gir de beskjed om det skjer noe spesielt den dagen vi ev. blir seinere.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #14 Skrevet 17. november 2011 Syntes det hørtes helt rart ut, her må de være innen 09.30 om det er turdag og vist de kommer senere enn 09.30 eller ikke kommer setter de pris på beskjed. men så lenge det ikke er turdag kan vi levere når det passer oss. Når jeg var i permisjon med minsen var det ofte eldste ikke var i barnehagen før kl 10, dette sa de aldri noe på. kl 09.00 er jo ganske tidlig. Har jobbet i flere barnehager også å kjernetiden har alltid vært fra 10-14 og de anbefaler at barnet er der innen 10 men har aldri noe tvang, eneste er jo om det er turdag eller noe spessielt som skal skje, vist de da ikke var kommet måtte de være med en annen avdeling i barnehagen eventuelt kunne foreldrene kjøre de vi var om vi var på tur.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #15 Skrevet 17. november 2011 Dette velger du helt selv. Så lenge barnehagen har fått beskjed, skal ikke dette være et problem.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #16 Skrevet 17. november 2011 barnehagen vi har til ungene må barna være der til 09.30 om de skal få være med på tur. vis de kommer senere må de være alene med en voksen eller være på en annen avdeling. kjipt for ungen og ikke få være med sin avdeling på tur eller lignende ting. jeg jobber også vakter som gjør at jeg nesten ikke ser barna. men det er et valg jeg har tatt. barna får leve livet sitt som normalt i barnehagen de dagene jeg jobber så jeg ikke ser dem.. skjønner du vil se barna, men tenk på barnet og hva barnet går glipp av i barnehagen. via barnehagen skal gjøre noe, har planlagt noe så er det jo fint om alle barna kan være med. og ikke komme når dem er ferdig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #17 Skrevet 17. november 2011 De har rutiner i barnehagen. Fram til klokken 9 er det veldig mye styr med å roe ned ungene og få de i barnehagemodus. Litt kjipt dersom noen unger alltid skal komme mye senere og så må personalet bruke tid på å få dem i modus når de andre barna er klare for aktiviteter og evt. turer ut.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #18 Skrevet 17. november 2011 Kjernetid handler vel mer om at en barnehage skal være et sted hvor alle skal trives, barnegruppen og de ansatte. Ting må fungere. Om du stadig kommer å leverer midt i morgensamlingen f.eks, forstyrrer du rutinene i dagen til de andre 15 (+ - ) barna som trives med gjentagelse og stabilitet. Om du kommer kl 9 og vil at barnet skal spise frokost i bhg, kan det bli sittende "alene" med åpen dør å spise, fordi programmet for dagen er gått videre. (vi har f.eks koselig frokostund med stearinlys og lav prat fra 07.30-08.30, etter det rydder vi og gjør oss klat´r til samling 09.00 - for så å starte lek/aktivitet 09.20) Jobber selv i bhg, og skulle selvfølgelig ønske at vi kunne tilrettelegge for hvert eneste barn, men når vi er 3 stk. på jobb med 18 barn er vi avhengige av rutiner og faste tider.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #19 Skrevet 17. november 2011 Tidlig å sette grensa kl 09 spør du meg. Be om å få en skikkelig grunn til det. Til den eldste her var kjernetiden kl 10. Men det var jo spesielt hvis dem skulle på tur e.l Hvis du jobber turnus eller vet ca når du begynner sent kan du jo høre om du passer at du kommer senere.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #20 Skrevet 17. november 2011 Mye tullprat her. Ingen bhg kan bestemme når du skal levere barnet ditt. De er lovpålagt å møte dine behov, det står i bhgloven og rammeplanen. At man ikke kan forvente at de venter på turdager og slik er en ting, men da må man avklare det. Du er tjenesteyter, og kan stille krav du også. Alt for få foreldre gjør dette.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #21 Skrevet 18. november 2011 handler litt om respekt for de som passer på den største skatten din, de har en arbeidsdag de legger opp og bemanningstemaet, og den legger de opp etter hvor mange barn som er der fra kjernetiden starter, turer er en ting, men det finnes andre aktiviteter også. Skal man komme seinere enn kjernetiden, så sier man i fra, er virkelig såpass respekt for mye å forvente? Skjønner godt at du HI vil se ungene mens du kan, og det skjønner de og. men om alle bare skal komme når de føler for det, og ikke gi noen beskjed og det ikke skal være kjernetid,så er det ikke vanskelig å skjønne at det blir vanskligere for de ansatte å legge opp bemanning og dagen for barna best mulig!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2011 #22 Skrevet 18. november 2011 Om det kommer et barn utenfor kjernetida ødelegger det absolut ikke for de andre barna, dog heller for de voksne. Det er da ikke så voldsomt til aktiviteter der man ikke kan være fleksibel nok rundt et barn eller to. Bare tull med en sånn regel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå